LADSPA-plugins – var hamnar de?

Problem med att spela musik, film osv.
Användarvisningsbild
Johnny Rosenberg
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

LADSPA-plugins – var hamnar de?

Inlägg av Johnny Rosenberg »

Har installerat ett antal LADSPA plugins som jag tänkte använda med Audacity. Jag hittar dem dock inte efter att ha installerat dem via programcentralen. Dessbättre hittar Audacity några av dem.

De jag installerat hittills är Steve Harris samling av plugins, dessa hittar Audacity utan problem. De ligger i /usr/lib/ladspa, som jag antar att de ska göra.

Sedan har jag även installerat Sampo Savolainen’s LADSPA plugins, men dessa hittar inte Audacity. Jag hittar dem i alla fall inte i menyerna. Paketet heter ladspa-foo-plugins, men jag hittar inte filerna någonstans.
Vänliga hälsningar

Johnny Rosenberg
ジョニー・ローゼンバーグ

IEEE 1541 - binära prefix
ISO 8601 - datum och tid
Användarvisningsbild
Johnny Rosenberg
Kontakt:

Re: LADSPA-plugins – var hamnar de?

Okej, har forskat vidare lite. Det verkar som att paketet som finns i programcentralen är en deb-konvertering som gått snett. Har hittat paketet och undersökt det med arkivhanteraren och det fanns inte så mycket att undersöka. Inga filer som gör något, det enda som finns hamnar i /usr/share/doc/ladspa-foo-plugins. Bara textdokument, inget annat.

Så man kanske borde rapportera detta på något sätt…

Får se om det blir av.
Vänliga hälsningar

Johnny Rosenberg
ジョニー・ローゼンバーグ

ISO 8601 - datum och tid
Användarvisningsbild
Johnny Rosenberg
Kontakt:

Re: LADSPA-plugins – var hamnar de?

Okej, jag verkar vara den ende i Sverige som använder sådana här pluggar, så jag får väl svara själv då:

Jag hittade detta PPA, som verkade fungera som avsett. Man kan installera och pluggarna dyker upp i Audacitys effektmeny. Dock fungerar inte alla hundraprocentigt, men den som jag var ute efter har jag inte kunnat klaga på. Funkar kanon. Sedan att jag själv skulle vilja ha lite andra inställningsmöjligheter är kanske en annan sak.
Vänliga hälsningar

Johnny Rosenberg
ジョニー・ローゼンバーグ

ISO 8601 - datum och tid
Skriv svar

Återgå till "Ljud och video"