Hur installera Libreoffice under Ubuntu 11.04?

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
stoffe_83
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Hur installera Libreoffice under Ubuntu 11.04?

Inlägg av stoffe_83 »

Hej

Jag är ny på detta forum och detta blir min premiärpost. Jag undrar hur man bär sig åt för att ersätta openoffice.org med libre office under Ubuntu 11.04? Jag har följt denna guide

http://mygeekopinions.blogspot.se/2011/ ... buntu.html

Men när jag lagt till repen från lunchpad så hittar inte pakethanteraren något paket som heter libreoffice eller liknande.

När jag försökte med Ubuntu 10.10 så blev det så att det gick att avinstallera openoffice men inte installera libreoffice som då fanns som en installationskandidat, när jag skulle återinstallera openoffice så var det beroendeproblem som ej gick att lösa. Nu när jag uppgraderat till 11.04 så funkar det till slut att installera openoffice igen men ja då jag tillbaka på ruta 1.

Är det någon som varit med om liknande? Inga paket ligger kvar som ej uppgraderade och jag har kört dpkg --configure -a och apt-get install -f. Allt ser bra ut och systemet funkar bra och är uppdaterat.

Hur ska jag göra? Jag har googlat rätt mycket men inte hittat något vettigt.
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Hur installera Libreoffice under Ubuntu 11.04?

Inlägg av johanre »

Min rekommendation? Uppgradera till Ubuntu 11.10 och därefter 12.04; sen finns libreoffice med som standard.
stoffe_83
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Hur installera Libreoffice under Ubuntu 11.04?

Inlägg av stoffe_83 »

Jo precis, men då blir man av med Gnome som blir ersatt med Unity, detta är inte min dator som jag gör detta på och det skulle inte bli populärt om jag gjorde så. Det ska ju funka tycker jag. Tack för rekomendationen annars. Jag kör själv 12.04 på min egen dator.
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"