Ubuntu 11.10 till 12.04.1 - funkar inte
Ubuntu 11.10 till 12.04.1 - funkar inte
Uppgradering finns på update-manger men det funkar inte (inte med terminal heller, något med "source.list" som inte är en "fil" får som svar), hur ska män bära sig åt då?
Re: Ubuntu 11.10 till 12.04.1 - funkar inte
Man kan byta ut alla källorna i filen /etc/apt/sources.list till precise och sedan uppdatera. Allra först man man dock avaktivera 3:e parts källor.
Det här kan gå åt skogen. Men det är så jag brukar göra. Be warned.
Det här kan gå åt skogen. Men det är så jag brukar göra. Be warned.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Har du redan följt webaakes tips eller är du kvar på 11.10? Om du är kvar på 11.10 - vad är det exakta felmeddelandet du får?
Precis uppdaterat till 12,04 funkar inte alls finns inga x i hörnen om man öppnar program lr firefox. Finns heller inte någon startmeny så det går inte att stänga av datorn lr komma åt inställningar lr program. Vad gör jag????, hjälp!
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Mest som ett test för att se om du i grunden har ett fungerande system: Byt till "virtuell konsol" genom att trycka Ctrl+Alt+F2. Du byter tillbaks till grafiskt läge genom att trycka Ctrl+Alt+F7
Fungerar det?
Fungerar det?
Ja om jag trycker så, så kommer jag till en svart sida där det står nått om att logga in men det funkar inte att skriva lösen. Kommer tillbaka om jag trycket f7. Startat om men den blir bara sämre rutan svart lr så syns skrivbordet en kort stund. Funderar på att ta ner 12.04 till skiva och göra en ominstallation men då försvinner väl altt på datorn?