se skydrive som mapp?
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Re: se skydrive som mapp?
Inte så mycket mer för nya konton: 2 GB mer än U1. Tidigare fick man dock hela 25 GB gratis i SkyDrive.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Jag hade fortsatt på ubuntu one om det varit billigare. Skydrive kostar :
utökadGB PRIS/ÅR TOTAL STORAGE
20 GB 69,00 kr/år 27 GB
50 GB 173,00 kr/år 57 GB
100 GB 347,00 kr/år 107 GB
Medan ubuntuone kostar
20 GB 200 kr/år 25GB
40 GB 400 kr/år 45GB
60 GB 600 kr/år 65GB
Det är ju lite prisskillnad. Annars gillar jag ubuntuone mer. Skydrives android app är inte lite inställningsbar som ubuntus. Nu i skrivande stund funderar jag att köra ubunto one för mina dokument eftersom det syncar av smidigt och direkt. Och köra SME +skydrive för backupen av bilderna som kanske görs någon gång ibland eftersom skydrive är billigare och jag har ca 60gb bilder
En annan fördel med SME Storage är att man mer eller mindre kan välja ALLA cloud providers. Även ubuntu one. Det betyder att man kan plocka gratis konton lite här och var och ha totalt hur många gig som helst gratis. Å andra sidan är det kanske jobbigt att ha koll på alla dem. Jag har ännu inte kollta om tex SME backup program automatiskt backar upp filer till nästa cloudprovider om ena är full. De flesta providers verkar ha mellan 2-7GB gratis och om man ska backa upp, som jag, 60 GB till att börja med då blir det fan rätt meckigt.
Återigen. Tack för alla tips. Alla alternativen är super.
utökadGB PRIS/ÅR TOTAL STORAGE
20 GB 69,00 kr/år 27 GB
50 GB 173,00 kr/år 57 GB
100 GB 347,00 kr/år 107 GB
Medan ubuntuone kostar
20 GB 200 kr/år 25GB
40 GB 400 kr/år 45GB
60 GB 600 kr/år 65GB
Det är ju lite prisskillnad. Annars gillar jag ubuntuone mer. Skydrives android app är inte lite inställningsbar som ubuntus. Nu i skrivande stund funderar jag att köra ubunto one för mina dokument eftersom det syncar av smidigt och direkt. Och köra SME +skydrive för backupen av bilderna som kanske görs någon gång ibland eftersom skydrive är billigare och jag har ca 60gb bilder
En annan fördel med SME Storage är att man mer eller mindre kan välja ALLA cloud providers. Även ubuntu one. Det betyder att man kan plocka gratis konton lite här och var och ha totalt hur många gig som helst gratis. Å andra sidan är det kanske jobbigt att ha koll på alla dem. Jag har ännu inte kollta om tex SME backup program automatiskt backar upp filer till nästa cloudprovider om ena är full. De flesta providers verkar ha mellan 2-7GB gratis och om man ska backa upp, som jag, 60 GB till att börja med då blir det fan rätt meckigt.
Återigen. Tack för alla tips. Alla alternativen är super.
---
Never iPhone
---
Never iPhone
---
Nä kan hålla med. Man är reggad överallt... Vet någon om det finns några planer för ubunto one att bli billigare?JoWa skrev:Inte så mycket mer för nya konton: 2 GB mer än U1. Tidigare fick man dock hela 25 GB gratis i SkyDrive.
---
Never iPhone
---
Never iPhone
---
Vill bara nämna att jag testat SME med skydrive, gdrive och Ubuntu one. Det går fan inte snabbt. Dessutom är skydrive appen så sjukt mycket segare att ladda filer än u1.
Just nu blir det inget annat än u1. Älskar dessutom u1 app hur den syncar kamera bilder direkt
Hurra för Ubuntu säger jag bara.
Just nu blir det inget annat än u1. Älskar dessutom u1 app hur den syncar kamera bilder direkt
Hurra för Ubuntu säger jag bara.
---
Never iPhone
---
Never iPhone
---
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jaså, då trodde jag fel, trodde att man fick 25 GB gratis, då var det ju inte så stor skillnad som jag trodde.JoWa skrev:Inte så mycket mer för nya konton: 2 GB mer än U1. Tidigare fick man dock hela 25 GB gratis i SkyDrive.