Ubutnu 4.10 till 12.10

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Kjell

Ubutnu 4.10 till 12.10

Inlägg av Kjell »

Jag har kört Ubuntu sedan 4.10, sedan dess har både hårdvara och Ubutntu versioner uppdaterats - Inga "dual boot" alltid rena Ubuntu installationer.
Min senaste pc kördes 10.04 LTS (den bästa ubuntu versionen enl mig)
datorn uppdaterats sedan till 12.04 LTS. Eftersom Jag antog att det inte var stor skillnad fr 12.04 till 12.10 blev datorn uppdaterad till 12.10.
Det fungerade att par dagar, sedan förlorades root partitionen (/), jag vet inte om hårddisken kraschade eller om det har med uppdatering att göra.
Nu bryr jag mig inte, jag har tröttnat på ständiga försämringar av Ubuntu versioner.
Nu har jag köpt en ny bärbar med Win7 - Jag kommer inte på den närmsta tiden att installera Ubuntu.
Jag tycker att de senaste Unity versionerna är en besvikelse, jag som många andra har försökt gilla Unity - sorry, det är urselt.
Unity versionerna är alldeles för exprimentala, användargränssnittet är ju verkligen dåligt, knapparna på vänster sida är ju riktigt fula och begränsar utrymmet på skrivbordet då en applikation är uppe.
Det är verkligen sorgligt hur Ubuntu har utvecklats de senaste versionerna.

Nu blir det Win7 (med fasa) ett tag framöver, med förhoppning att något bättre skall komma, SNART !
/kjell
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Ubutnu 4.10 till 12.10

Inlägg av HakanS »

Om du inte tycker om Unity så kan du ju istället installera Lubuntu, Xubuntu eller Kubuntu.
gertlennart
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av gertlennart »

Jag hade samma problem. Kunde inte förlika mig med Unity.
Installerade LinuxMint 13 med Cinnamon och är helnöjd.
Användarvisningsbild
norhager

Inlägg av norhager »

Jag kan starkt remommendera Lubuntu 12.04, jag har under många år använt den vanliga Ubuntu men nu med det nya skrivbordet som jag inte tycker om så började jag använda Lubuntu och den mycket snabbare och du kan lägga in de program som du vill ha.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pink Panther »

"Which Linux Distro is Best?"

"osnews.com"

Jag har inte svaret.

http://www.osnews.com/story/26486/Which ... ro_is_Best
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"