Två fönster öppnas när jag öppnar en mapp via menyn
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Två fönster öppnas när jag öppnar en mapp via menyn
Hej!
Upplever en lite störande sak och har gjort det sedan jag installerade 12.04. När jag via "Platser"-menyn öppnar en mapp t.ex. Dokument så öppnas två fönster, Dokument öppnas direkt (som förväntat) men det ännu ett fönster öppnas minimerat där det står "Öpnnar Dokument", det minimerade fönstret försvinner efter ca 5 sekunder, under denna tiden så ändrar muspekaren utseende för att indikera att datorn jobbar. (Syns ej på bifogad bild.)
Kör Gnome 3.
Någon som upplevt samma sak och hittat en lösning?
Upplever en lite störande sak och har gjort det sedan jag installerade 12.04. När jag via "Platser"-menyn öppnar en mapp t.ex. Dokument så öppnas två fönster, Dokument öppnas direkt (som förväntat) men det ännu ett fönster öppnas minimerat där det står "Öpnnar Dokument", det minimerade fönstret försvinner efter ca 5 sekunder, under denna tiden så ändrar muspekaren utseende för att indikera att datorn jobbar. (Syns ej på bifogad bild.)
Kör Gnome 3.
Någon som upplevt samma sak och hittat en lösning?
- Bilagor
-
- Open folder bug
- open_folder_bug.jpg (8.74 KiB) Visad 4799 gånger
Re: Två fönster öppnas när jag öppnar en mapp via menyn
Jag har använt gnome 3 och jag känner inte igen det du beskriver, är det nått du har haft länge eller bara sett nyligen? installerade du systemet från grunden med Gnome 3?
-
Har varit från nyinstallation. Gjorde installationen från grunden (formatering). Dock var det ju Unity från början men installerade Gnome ovanpå.
Installerade Ubuntu 12.04 på samma sätt på grannens laptop efter HDD-formatering och det var samma sak där.
Har tyvärr jäkligt dålig koll på om man kan kolla i nån logg om vad som händer också.
Installerade Ubuntu 12.04 på samma sätt på grannens laptop efter HDD-formatering och det var samma sak där.
Har tyvärr jäkligt dålig koll på om man kan kolla i nån logg om vad som händer också.
Det låter som att Gnome shell har nått fufferns för sig, då jag använde gnome shell så var det med 11.10, Jag tror att problemet kommer att lösa sig av sig själv med tiden
Nu har jag frågat och väntar på ett svar om någon annan känner igen det här från samma version som dej! 

Det kan ta lite tid att få svar eftersom jag frågar en version som är direkt uppbyggd på gnome shell och vet inte hur online dom är, du kan själv fråga om du vill och kanske få snabbare svar, här kommer adressen http://pctrends.freeforums.org/linux-re ... -t348.html
Jag fick ett svar, undra om jag blev klokare på det? Men så här var svaret iallafall: Process , not a window. The way the gnome team explaned it was its a process not a real window and will go away.
Ja det ser ut som det är det problemet! 

-
Lysande! Det fungerade perfekt att ändra nautilus.desktop-filen.
Tack för hjälpen!
Tack för hjälpen!