Ja, det gör det. Låter lovande. Men jag behöver nog fler ledtrådar. Jag får en massa information både i FFx och Chrome, men någon "manifest-fil" verkar jag inte hitta. Hjälp?
Jag har inte för avsikt att här skriva mina memoarer, men:
Här finns alltså två olika problem. Kör som sagt en macbook 2,1, gammal och lite trött, men det har roat mig att, efter originalOSX resp windows OS båda kraschat, få liv i den gamla kusen igen och få den att klara jobb allt mellan kompetent mediahub och helt ok videoredigering. Med 1104 har jag kunnat lasta ned tvprogram från Svtplay, till nyligen via Pirateplayer, och sedan, efter uppgradering av ffmpeg, med hjälp av kodsträngar från piratplayers webapp. Det var här tråden startade; för mplayer funkade inte längre, och gör det fortsatt inte utom då jag kör via terminal, och att uppgradera den går inte på grund av olösbara konflikter mellan erforderliga paket.
På samma maskin testkör jag 1204, och det går tmf riktigt bra, men här fungerar pirateplays webapp sämre. Har efter kontakt med upphovsmännen använt avconv istället för ffmpeg, och det gick till en början bra, men inte längre. Beskedet är att det kanske finns buggar i min avconv, och det gör det kanske. Men jag har tillfälligt tröttnat, då alla paket är kanoniserade, uppdaterade och verkar fö. fungera. Det hela kan låta som en bagatell, men eftersom jag sitter utomlands halvårsvis på dålig lina, vill jag gärna att detta skall fungera, och misslyckandet har då inneburit att jag hittills avstått från att på allvar gå över till 1204, vilket jag annars gärna skulle gjort.
Därav denna tråd, och den senaste frågan i tråden: Hur hittar jag manifest-filen, eller hur identifierar jag den?
Som vanligt djupt imponerad av alla skribenters kompetens och experimentlusta, och Stort Tack Skyldig!