Automatisk flytt av filer i rtorrent

Här diskuterar vi skal, kommandon och klassiska linuxverktyg.
distortion

Automatisk flytt av filer i rtorrent

Inlägg av distortion »

Hej!

Använder mig av rtorrent (0.8.6, förnärvarande på Arch, men samma sak på Ubuntu) och får inte riktigt till "flytten" av färdiga torrents till en given mapp.

Så här ser det ut i min .rtorrent.rc för tillfället:

Kod: Markera allt

schedule = watch_directory_1,10,10,"load_start=/home/dist/.rtorrent/watch/watchMusic/*.torrent,d.set_custom1=/srv/storage/music/"

system.method.set_key = event.download.finished,move_complete,"d.set_directory=$d.get_custom1=;execute=mv,$d.get_base_path=,$d.get_custom1="
När en torrent är klar så får jag dock ett felmeddelande i rtorrent:

Download event action failed: Bad return code.
Och om jag kollar i execute.log så får jag:

---
mv Torrent name
---
mv: cannot move `Torrent name `': No such file or directory

--- Error ---
(Valde att ha mellan rum i 'Torrent name' då mina torrents har mellanrum i sina filnamn).

Det verkar ju onekligen som att rTorrent vill flytta en fil med rätt namn till... ja, ingenting. Så det saknas ju någon form av 'target' i mv-kommandot. Så då undrar jag, vart är felet i min syntax? Har googlat som en galning och försökt med alla möjliga lösningar, men inget fungerar.

Någon som kan upplysa mig denna lördagskväll?
Naxiey
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Automatisk flytt av filer i rtorrent

Inlägg av Naxiey »

Det kan inte vara så att när mellanslaget i torrentens namn kommer så tror den att filnamnet slutar där och hittar därför inte filen?
Testa med en torrent utan några mellanslag och se vad som händer.
distortion

Inlägg av distortion »

Naxiey skrev:Det kan inte vara så att när mellanslaget i torrentens namn kommer så tror den att filnamnet slutar där och hittar därför inte filen?
Testa med en torrent utan några mellanslag och se vad som händer.
Testade med en torrent utan några mellanslag i filnamnet, och det var samma resultat. Ganska säker på att det har med att rTorrent verkar vilja flytta en fil utan någon 'target directory', vilket får den att inte flytta mappen överhuvudtaget. Detta baserar jag på att det i execute-loggen står som jag skrev ovan. Därav så borde det vara något fel på syntaxen i min config, någon som kan se vad som är fel?
distortion

Inlägg av distortion »

Det visade sig att det var fel rättigheter på mapparna, så det var bara att ändra dem så funkade det sen :).
mille7
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av mille7 »

Då jag tänker att det är dumt att starta en ny tråd återupptar jag en gammal.

Just nu har jag 21 st watch_directory_* och tycker att det borde kunna lösas på ett snyggare sätt och har då hittat

system.method.set_key = event.download.finished,move_complete,"d.set_directory=$d.get_custom1= ;execute=mv,-u,$d.get_base_path=,$d.get_custom1=" 
men förstår inte riktigt hur det funkar.

Läste http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... a+rtorrent och lite andra linux-forum men blir inte på det klara med det hela.

Jag vill ha tre huvudmappar, TV, serier och filmer. I mappen serier vill jag ha en mapp med seriens namn och sedan alla avsnitt i den mappen medan i TV och filmer vill ha allt i en mapp.

Alltså:
TV -> massa program
Serier -> Serie_1 -> avsnitt 1-24
-> serie_2 -> avsnitt 1-5
Filmer -> massa filmer

Om man gör så här:

# Watching directories
schedule = watch_directory_1,5,60,"load_start=/tv/*.torrent,d.set_custom1=/tv/*"
schedule = watch_directory_2,5,60,"load_start=/filmer/*.torrent,d.set_custom1=/filmer"

# On completion, move the torrent to the directory from custom1.
system.method.set_key = event.download.finished,move_complete,"d.set_directory=$d.get_custom1= ;execute=mv,-u,$d.get_base_path=,$d.get_custom1="
Får man rätt struktur på tv och filmer då eller vad händer? Förstår inte ritkigt vad $d.get_custom gör. Samt hur jag till mina serier?

Hoppas inte att frågan är alltför otydlig :)
Skriv svar

Återgå till "Terminalforum"