Har en LG med DLNA, har också någon app som heter medialink. Tv'n ville iaf att jag skulle installera Plex mediaserver och Plex mediamanager.
Problemet är att jag inte vet hur man delar ut mina video, musik och bilder mappar, det går inte att bläddra sig fram till dem i managern. Man kan skriva in manuellt, har testat home/gösta/video, gösta/video och bara /video, inget funkar.
Hur ska jag bära mig åt? /Gösta
Hur ställa in plex media server i ubuntu?
Re: Hur ställa in plex media server i ubuntu?
Heter din användare gösta? ö:et kan verkligen skapa problem mellan olika plattformar/filsystem/locales/operativsystem.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Näe annat user name, varför dyker inte filsystem så jag kan bläddra fram till mina mappar..? Grr.. Browsern i managern börjar där dev katalogen ligger, är ska inte home ligga där med? Är den dold? Managern är bara ett enkelt webgui.
Kanske minidlna fungerar bättre? https://help.ubuntu.com/community/MiniDLNA
Jag det skulle jag ju kunna testa, men vore skönare om igentliga problemet blev löst med Plex.
Tack för den länken, kan ha bidragit till att det fungerar hyfsat nu, men plex är ett himmla skitprogram, rörigt gui etc.
huvudanledningen till att det inte funka först tror jag dock berodde på att jag missade slash (/) framför home..
Kanske skulle testa mini DLNA , Det mesta som heter mini gillar vi här (delat account)
Tack för hjälpen hur som!
huvudanledningen till att det inte funka först tror jag dock berodde på att jag missade slash (/) framför home..
Kanske skulle testa mini DLNA , Det mesta som heter mini gillar vi här (delat account)
Tack för hjälpen hur som!