Antec skrev:Jag förstår inte varför det ska vara nödvändigt alls, förlåt mig! Men jag tycker ju tvärt om att allt ska vara transparent och öppet!

Håller med dig, så länge som vi talar om "officiella" versioner.
Det jag förstår mindre av, det är, varför skall man exponera "problem" för framtida versioner i ett forum som vänder sig till allmänna brukare/ intresserade?
- Vill man kanske att det skall framstå som mer avancerat än vad det är?
- Kanske att man själv vill framstå som en mer kunnig användare, än vad andra är?
- vill man ha fler brukare till att komma till Linux/Ubuntu, kan det kanske vara mer övertänkt att visa på vad som finns, hur det kan brukas, anpassas, till att bli något som den intresserade funderar över.
- Vill man nå dem som skall arbeta för morgondagens Ubuntu, skall man kanske särskilja det,
från det som är vardagen för den brukare som bara vill att det skall fungera . . . . IDAG
Färre framtida problem, framtida motsättningar med den ena fraktionen efter den andra, kan kanske belysas så, att de inte "framtonar" i ett eget ljus, för den som börjar att fundera på att ersätta ett låst operativsystem med ett "öppet" dito, från Linuxvärlden . . . .
Ja, ja, jag vet inte särdeles mycket, ni vet nog bättre, men jag kan ändå inte sluta att fundera över, varför forumet har delar som man själv anmäler sig till, som "debatt", för att ta ett exempel och sedan ägnar sig åt att föra fram Ubuntu, i övrigt, i öppna forum.
Framtida projekt, versioner, buggbehandling etc., borde ha sin plats, för dem som känner sig särskilt manade.
Linux, Ubuntu, i sin allmänna form, borde vara det första, kanske det enda, som skall möta en
NY intressent, som söker sig hit.
Det som kan ge denne, vad den söker.
Inte det som ger denne, en hel räcka av problem och problemlösningar, som denne aldrig ens hade tänkt på . . . .
Nog tusan borde vi väl kunna hålla kvar all denna kunskap, allt detta intresse, men utan att behöva skriva alla problem eller motsättningar på näsan på dem som inte är intresserade. Fram för en egen "tavla" för dem som brinner för att göra Ubuntu än bättre, mer transparent och allt det där andra snacket, bara det inte behöver skymma sikten för dem som är nya, dem som är intresserade, dem som är nyfikna på Linux, Ubuntu . . .
Experimenttavlan bör bli en tavla, specifikt för dem, som vill experimentera. . . . . .
tukken