installation via usb

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Pellinux

installation via usb

Inlägg av Pellinux »

Hej!
På en kompis dator fanns en tidigare version av ubuntu. På grund av glömt lösenord så åtog jag mig att göra en nyinstallation av senaste ubuntu åt honom.
Jag har gjort en installations-usb. Vid start av datorn så väljer jag att installera ubuntu. Då blir skärmen svart med en blinkande promt uppe till höger, och inget mer händer. Jag har testat att installera Windows xp för att därigenom få bort gamla ubuntu, men det händer samma sak, skärmen svartnar och usb stickan som först blinkar frenetiskt börjar lysa med fast ljus. Sedan inget....
Vore glad för tips om hur komma vidare!
ycc
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Re: installation via usb

Inlägg av ycc »

Du har nog tänkt på det, men jag frågar för fullständighetens skull: Går det att installerara via CD?
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Pellinux

Inlägg av Pellinux »

Ibland är det bra att vara fullständig och tydlig, som du. Särskilt när man har med att göra med en idiot, som jag!

Installationen är klar tack vare ditt enkla och konkreta råd!

Tack!
ycc
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Inlägg av ycc »

Hmmm, ungdomarna idag har väl inte sett en laptop med CD-spelare ... *mumlar vidare i skägget* ;)
Bra att det fixade sig. Alltid kul om forumsvaren kan bidra.
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"