Video Youtube. Ansikten visas i blå färg.

Problem med att spela musik, film osv.
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Video Youtube. Ansikten visas i blå färg.

Inlägg av Broder Tuck »

Allt i Youtube är missfärgat. Ansikten visas i blått. Vad göra?

Jag har Ubuntu, Unity, ver. 12.04, Medibuntu installerat. Körde flash installer nyss i terminalen, efter att ha sökt här på forumet. Installerade, startade om. Felet kvarstår.

Jag fick c:a 300 sidor som svar på min sökning. Letade en stund. Fann detta med flash installer. Testade det. Ingen skillnad. Kanske att det går snabbare för mig om jag ställer frågan i en egen tråd?

Finns det någon som kan peka mig på en passande tråd, eller, kan ge mig ett förslag till lösning?

tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
JoWa
Global Moderator
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Re: Video Youtube. Ansikten visas i blå färg.

Inlägg av JoWa »

Använd html5-spelaren. ;) https://www.youtube.com/html5

Vilken webbläsare? Vilken Flash Player (version)?
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Christian Johansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Christian Johansson »

Ja, "smurf-problemet", alltså att allting blir blått i Youtube med Firefox, är ett problem som många inklusive jag själv har råkat ut för. Att välja HTML5 som JoWa förslår löser bara problemet delvis eftersom alla Youtube-videor ändå inte visas i HTML5-format. En möjlig lösning som jag själv har använt är att stänga av hårdvaruacceleration för flash. Högerklicka på en flash-applikation, t.ex. en Youtube-video, välj Inställningar, gå till första fliken, och ta bort bocken för hårdvaruacceleration, och ladda om sidan. Tyvärr finns det en annan bugg också som gör att när du högerklickar och väljer Inställningar så kommer inställningsfönstret troligen att hänga sig så att du inte kan göra någonting, alltså inte stänga av hårdvaruacceleration heller. Det är ett compiz-specifikt problem. Logga in med Ubuntu 2D (som använder metacity) istället så hänger det sig inte.
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

Tack båda två för hjälp och förslag.
Detta löste problemet för mig:

". . . Logga in med Ubuntu 2D (som använder metacity) istället så hänger det sig inte."

Bugar vördsamt som tack. ;)

tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Christian Johansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Christian Johansson »

Ingen orsak :) .
ChristerNylander
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av ChristerNylander »

Christian Johansson skrev:Ja, "smurf-problemet", alltså att allting blir blått i Youtube med Firefox, är ett problem som många inklusive jag själv har råkat ut för. Att välja HTML5 som JoWa förslår löser bara problemet delvis eftersom alla Youtube-videor ändå inte visas i HTML5-format. En möjlig lösning som jag själv har använt är att stänga av hårdvaruacceleration för flash. Högerklicka på en flash-applikation, t.ex. en Youtube-video, välj Inställningar, gå till första fliken, och ta bort bocken för hårdvaruacceleration, och ladda om sidan. Tyvärr finns det en annan bugg också som gör att när du högerklickar och väljer Inställningar så kommer inställningsfönstret troligen att hänga sig så att du inte kan göra någonting, alltså inte stänga av hårdvaruacceleration heller. Det är ett compiz-specifikt problem. Logga in med Ubuntu 2D (som använder metacity) istället så hänger det sig inte.
Stort tack.
Det löste även mitt problem, med smurf-TV.

Löstes med Ubuntu 2D samt stänga av hårdvaruacceleration.
Gömt innehåll: Visa!
Det låste sig även ofta, (ljudet fortsatte en stund efter). Jag fick använda strömknappen. Hoppas även detta löstes.
I förra Ubuntun använde jag strömknappen bara nån enstaka gång.
(Jag brukade växla till ny skärmbild och stänga ner program med process-hanteraren, "Systemövervakare", detta fungerade inte på smurf-TV).
Christer
Användarvisningsbild
gruble
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av gruble »

posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
Skriv svar

Återgå till "Ljud och video"