Allt i Youtube är missfärgat. Ansikten visas i blått. Vad göra?
Jag har Ubuntu, Unity, ver. 12.04, Medibuntu installerat. Körde flash installer nyss i terminalen, efter att ha sökt här på forumet. Installerade, startade om. Felet kvarstår.
Jag fick c:a 300 sidor som svar på min sökning. Letade en stund. Fann detta med flash installer. Testade det. Ingen skillnad. Kanske att det går snabbare för mig om jag ställer frågan i en egen tråd?
Finns det någon som kan peka mig på en passande tråd, eller, kan ge mig ett förslag till lösning?
tukken
Video Youtube. Ansikten visas i blå färg.
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Video Youtube. Ansikten visas i blå färg.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Re: Video Youtube. Ansikten visas i blå färg.
Använd html5-spelaren.
https://www.youtube.com/html5
Vilken webbläsare? Vilken Flash Player (version)?

Vilken webbläsare? Vilken Flash Player (version)?
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ja, "smurf-problemet", alltså att allting blir blått i Youtube med Firefox, är ett problem som många inklusive jag själv har råkat ut för. Att välja HTML5 som JoWa förslår löser bara problemet delvis eftersom alla Youtube-videor ändå inte visas i HTML5-format. En möjlig lösning som jag själv har använt är att stänga av hårdvaruacceleration för flash. Högerklicka på en flash-applikation, t.ex. en Youtube-video, välj Inställningar, gå till första fliken, och ta bort bocken för hårdvaruacceleration, och ladda om sidan. Tyvärr finns det en annan bugg också som gör att när du högerklickar och väljer Inställningar så kommer inställningsfönstret troligen att hänga sig så att du inte kan göra någonting, alltså inte stänga av hårdvaruacceleration heller. Det är ett compiz-specifikt problem. Logga in med Ubuntu 2D (som använder metacity) istället så hänger det sig inte.
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Tack båda två för hjälp och förslag.
Detta löste problemet för mig:
". . . Logga in med Ubuntu 2D (som använder metacity) istället så hänger det sig inte."
Bugar vördsamt som tack.
tukken
Detta löste problemet för mig:
". . . Logga in med Ubuntu 2D (som använder metacity) istället så hänger det sig inte."
Bugar vördsamt som tack.

tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ingen orsak
.

-
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Stort tack.Christian Johansson skrev:Ja, "smurf-problemet", alltså att allting blir blått i Youtube med Firefox, är ett problem som många inklusive jag själv har råkat ut för. Att välja HTML5 som JoWa förslår löser bara problemet delvis eftersom alla Youtube-videor ändå inte visas i HTML5-format. En möjlig lösning som jag själv har använt är att stänga av hårdvaruacceleration för flash. Högerklicka på en flash-applikation, t.ex. en Youtube-video, välj Inställningar, gå till första fliken, och ta bort bocken för hårdvaruacceleration, och ladda om sidan. Tyvärr finns det en annan bugg också som gör att när du högerklickar och väljer Inställningar så kommer inställningsfönstret troligen att hänga sig så att du inte kan göra någonting, alltså inte stänga av hårdvaruacceleration heller. Det är ett compiz-specifikt problem. Logga in med Ubuntu 2D (som använder metacity) istället så hänger det sig inte.
Det löste även mitt problem, med smurf-TV.
Löstes med Ubuntu 2D samt stänga av hårdvaruacceleration.
Gömt innehåll: Visa!
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review