Någon som kan vara bussig och skicka pluginprogram till mej från chrome?

Inget fungerar.
Installerar jag flash så fungerar inte youtube.
Dock tror jag att det har med att hemsidorna känner inte av att jag har flash.
Kod: Markera allt
sudo apt-get install flashplugin-installer
Fungerar inte Flash i Chrome? Googles webbläsare Chrome har Flash inbyggt och använder alltså inte samma Fash-version som Firefox och Chromium använder när du installerar flashplugin-installer.Svento skrev:Fungerar det i Firefox? För mig fungerar inte Flash nånstans, jag kan bara se sånt som kan visas med HTML5.
Det här är ju nackdelen med att förlita sig på proprietär programvara. Programvaran fungerar så länge företaget bakom programmet fortsätter att utveckla programmet. Källkoden är inte öppen och den dagen företaget väljer att sluta utveckla programmet så har ingen annan möjlighet att ta över utvecklingsarbetet. Anledningen till att Adobe överger Flash i Linux (och med tiden i Windows) är ju att HTML5 förväntas ta över Flash roll på nätet.Adobe will no longer provide new releases of Flash Player for Linux after version 11.2, the company has today announced.
Det här får mig att misstänka grafikkortet eller drivrutinen till grafikkortet i den gamla datorn där Flash inte fungerar. Du använder alltså exakt samma Ubuntu-system och hårddisk på en annan dator och då fungerar Flash? Eller har jag missuppfattat dig?Svento skrev:Ja... Jag avinstallerade och ominstallerade allt man kan tänka sig, och inget löste problemet. När jag nu satte in hårddisken i en annan dator så fungerar det helt plötsligt problemfritt.