Vista 32 vs 64 bit

Allt om t.ex. Mac OS X, Sun Solaris och Microsoft Windows
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Vista 32 vs 64 bit

Inlägg av zero gravity »

Abusus non tollit usum
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

SV: Vista 32 vs 64 bit

Inlägg av Hund »

Skrämmande!  >:(

Men och andra sidan så är ju inte Microsoft ett seriöst företag så man kan ju inte förvänta sig så mkt annat..
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Seriöst av M$, verkligen seriöst  ::)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Kan ju inte påstå att jag är förvånad. M$ har ju alltid satt Mammon i första rummet, och kunderna/användarna i andra.  ::)
Användarvisningsbild
Sprak
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Sprak »

Det jag tycker är mest skrämmande är att killen betalade 160$ för sin Vista Home Premium (<= 1200 kr).
När jag slår upp vad Vista Home Premium kostar här i Sverige (siba) för jag fram 2890 >=  400 $

Hur kommer det sig att samma operativsystem är (400/160) = 250 % av samma pris här i Sverige? Sist jag kollade lade de på 25% i skatt inte 150%!

Var ligger boven? Är det affärerna som tar ut grymma överpriser, eller är det M$ själva som säljer till olika priser i olika delar av världen?
drwxr-xr-x

Inlägg av drwxr-xr-x »

Plocka ihop en korg med hårdvara på newegg, sen plockar du ihop exact samma korg på nån svensk hårdvarudetaljist. Det svenska priset har nog moms inräknat, så du får slå på 20% eller så får å få ett någorluna jämnförande pris. Översätt till gemensam valuta, så kommer du se att det är hyffsat mycket billigare i usa. Men det är ju ändå hårdvara, som det faktisk finns en del kostnader för logistik och produktion innan varan når kunden. Att det är billigare i usa får man anta att det råder större ekonomisk frihet där och att det är en större marknad.

Det finns ingenting som förhindrar att en mjukvara kostar det samma i två länder  >:(

EDIT: Kan vel tänka mig att ms tar ut i stort sett samma vinst per såld kopia, men kan skillnaden i pris bilir så stor för att vi har helt andra nivåer för skatter och avgifter i sverige. Man kan ju se att microsoft tycker att det finns en stor prislelasticitet för den här varan, det är lite oroväckande på så vis att dom tycker att dom kan göra lite som helst med priset utan att det drabbar dem (eller hur!?)
Senast redigerad av 1 drwxr-xr-x, redigerad totalt 8 gånger.
Skriv svar

Återgå till "Proprietära operativsystem"