Huawei 173S

Nätverkskort (även trådlösa), modem och bredbandsmodem
andersj

Huawei 173S

Inlägg av andersj »

Hej. Jag har ett Huawei 173S mobilt bredbands modem (Telia) som funkar bra, men skulle vilja att det kopplar upp sig automatiskt när man startar datorn. Nu får man klicka på nätverk ikonen för att starta. Kör Ubuntu 12.04.
Användarvisningsbild
norhager

Re: Huawei 173S

Inlägg av norhager »

andersj skrev:Hej. Jag har ett Huawei 173S mobilt bredbands modem (Telia) som funkar bra, men skulle vilja att det kopplar upp sig automatiskt när man startar datorn. Nu får man klicka på nätverk ikonen för att starta. Kör Ubuntu 12.04.
Jag har 10.04 men jag tror att det är likadant på båda, högerklicka på ikonen och välj redigera gå in på fliken för trådlöst och längst upp till vänster står det anslut automatiskt kryssa i den.
bjoost61
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av bjoost61 »

Klicka på nätverksikonen välj "redigera anslutningar" gå till fliken
"Mobilt bredband" markera ditt bredband och tryck på knappen redigera.
Nu kan du markera rutan "Anslut automatisk" spara sedan och det ska fortsättningsvis ansluta när datorn startas.

edit:såg att norhager hann före så nu har du två beskrivningar
andersj

Inlägg av andersj »

Tack för två snabba svar! Jo den rutan är i kryssad, får starta manuellt ändå...
Användarvisningsbild
fd.svensson
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av fd.svensson »

Har haft liknande problem några ggr. fast med wifi. Då har jag avinstallerat det trådlösa, kört en omstart och installerat igen. Brukar funka då.
Började i 10.04 för mig.
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk
Skriv svar

Återgå till "Internet"