artisan skrev:Frågan fortfarande är, kan jag bränna till Ubuntu AMD64 på samma DVD:n (8,5 gb) som jag brända i386 på? - och få ett lyckat installation? (slippa slösa DVD:n- hela 7gb)
Är det en raderbar DVD (DVD-
RW el DVD+
RW)?
Ja, då kan du
radera den och sen bränna som vanligt. (Det tar lite tid att radera. Raderbara DVD är ganska mycket dyrare än vanliga DVD.) Är det en vanlig skrivbar DVD (DVD-
R el DVD+
R)?
Nej, då kan du inte bränna en ny .iso på samma.
Om du har tomma
CD-R eller
CD-RW kan du bränna på dem i stället. CD är billigare än DVD.
artisan skrev:Jag har misslyckat med att båda installera Universal USB installer, -Ska man öppna eller spara ner laddade fil och vilken program ska man öppna med, datan verkar förslå vilken program som helst hur kan man vet, - och med Ubuntus "Skapa uppstartsdisk" program som jag upptäkt,och även efter att har formaterade USB:n som jag fick råd skulle lösa problemet. Jag är så less med att allting är så komplicerade.
Undrar, du säger att du har "
UBUNTUS 'Skapa uppstartsdisk'". Har du ett fungerande Ubuntu-system på en annan dator, eller är det det system som kanske är ett mellanting mellan Ubuntu och Debian och som verkar ha lite problem?
När du säger att du har problem med "Skapa uppstartsdisk", vad är det för problem? Är det att starta "Skapa uppstartsdisk"? Är det att avsluta skapandet av LiveUSB-system? Är det att sedan boota från USB? Är det att sedan installera från USB? Felmeddelande? Andra oväntade symptom?