Samma med min Xbox 360, den är död. Mitt Nintendo 8 bitars fungerar dock hur bra som helst.
Från och med nu ska jag bara köpa gamla prylar.

Vad har du för hårdvara på din nya laptopen?fd.svensson skrev:Du har så rätt POM![]()
Min laptop från 2007 fungerade hur bra som helst med både Alfor & Betor![]()
Men nuvarande har jag inte lyckats få in någon Linux i än![]()
Ja förutom via wubi då, men det vill jag ju inte ha.
Okej, om vi säger så härKurdistan skrev:Vad har du för hårdvara på din nya laptopen?fd.svensson skrev:Du har så rätt POM![]()
Ja förutom via wubi då, men det vill jag ju inte ha.
Vad har Bowmore rekommenderat eller gjort dig sugen påfd.svensson skrev:Okej, om vi säger så härKurdistan skrev:Vad har du för hårdvara på din nya laptopen?fd.svensson skrev:Du har så rätt POM![]()
Ja förutom via wubi då, men det vill jag ju inte ha.![]()
Jag får in Kubuntu, men har inte fått igång det trådlösa än![]()
Naturligtvis vill jag ju få det utan att kabla datorn, då jag inte kablat på 2 - 3 år.
Mycket lätt gjort, men...![]()
Jag funderar oxå på att byta dist. Bowmore gjorde mig sugen
Nja, som jag förstått det så är det inte mycket buggar i denKurdistan knappade:
Du som gillar KDE, rekommenderar jag Mageia starkt. Kanske något för dig.
Du kan ju alltid köra Mageia Cauldron som är rullande utgåvan/rolling release av Mageia. Oftast vad utvecklare kör. Då får man alltid det absolut senaste och inblick i kommande versioner utan att behöva göra ominstallation. Säkerligen roligt för de som vill vara i framkanten. Lite info om hur du går tillväga om du känner dig intresserad:fd.svensson skrev:Nja, som jag förstått det så är det inte mycket buggar i denKurdistan knappade:
Du som gillar KDE, rekommenderar jag Mageia starkt. Kanske något för dig.![]()
Det är därför jag tröttnat på Kubuntu. Även om jag legat framför hela tiden så har utvecklarna varit för bra
Jag tycker det är kul med buggar![]()
Tror jag ska testa Ubuntu igen, man vill ju ha en så att man kan svara på frågor oxå.
Annars småsugen på Fedora, 12:an var full med buggar
Trådlösa fungerar i Kubuntu eller menar du i Mageia? Förvirradfd.svensson skrev:Tackar![]()
Det var det jag gjorde för Kubuntu. Behövde ingen ominstallation där Heller. Det trådlösa funkar, problemet är bara att jag drar ner disten med en hd för att sedan byta till en annan.
Småstruligt men det går
Mageia forkades från Mandriva. Dock är inte Mandriva och Mageia samma sak som Ubuntu och Linux Mint. Där Linux Mint är baserad på Ubuntu och deras LMDE utgåva på Debian. Mageia har paket från alla RPM distar och patchar från allt ifrån Gentoo till Ubuntu/Debian. Det var som jag skrev tidigare Mageia är självständig och står på sina egna ben.fd.svensson skrev:Nja, trådlösa funkar på alla distar jag drar ner på den här maskinen![]()
Mageia, är inte det fd. Mandrake - Mandriva?
jag har varit småsugen där med![]()
Jag håller med om att Bugzilla är bättre än LP, jag är redan med där![]()
Men samtidigt är Kubuntus del på LP lite avskild den med. Det är rätt nyligen som man la en del där.
När man rapporterar buggar hamnar man någon annanstans![]()
Hade inte Fedora Bugzilla oxå?
Det är ju bara att slänga i en lätt dist till hustrun och en vanlig Ubuntu till frågeställningar, sedan kan man då leka med Mageia.
Ser bra ut det där![]()
Tack för tipsen kompis
Lycka till med Fuduntu. Körde den på stickan för ett tag sedan. Intressant dist. Saknar du KDE så vet du vilken dist du kan testafd.svensson skrev:Får väl testa Mageia då![]()
Xubuntu är ju som U 9.10
Äh. Hittade ju Fuduntu![]()
Kör den nu
Nu förstår jag nog inteKurdistan skrev:Lycka till med Fuduntu. Körde den på stickan för ett tag sedan. Intressant dist. Saknar du KDE så vet du vilken dist du kan testafd.svensson skrev:Får väl testa Mageia då![]()
Xubuntu är ju som U 9.10
Kör den nu.
Fuduntu är en Gnome 2 dist. En duktig utvecklare, även om han gillar vara högljud.fd.svensson skrev:Nu förstår jag nog inteKurdistan skrev:Lycka till med Fuduntu. Körde den på stickan för ett tag sedan. Intressant dist. Saknar du KDE så vet du vilken dist du kan testafd.svensson skrev:Får väl testa Mageia då![]()
Xubuntu är ju som U 9.10
Kör den nu.
![]()
F:et i Fud är ju Fedora = KDE![]()
Och ja, väldigt intressant dist. Ska försöka få den att få lite mer svenskt över sig bara. Hustrun gillar inte att läsa på engelska![]()
Ljud vill hon oxå ha
Nja du har inte helt rätt. Fuduntu har forkat sig från Fedora 14 och Gnome 2 relaterade uppdateringar/paket hämtar dom från RHEL. Andra paket som VLC osv har han färdig spec skript för. Chattade med honom senast igår. Han brukar besöka mageia kanalerfd.svensson skrev:Nej, Fuduntu är numera nästan bara Fedora![]()
Men jag har aldrig varit med om en så tyst dator som nu. Ska bara få igång ljudkortet så hustrun blir nöjd oxå![]()
Där e det bara tv som gäller
Haha. Säg inte till fewt (Fuduntu utvecklaren), han lär inte bli glad. Skämt åsido tråkigt att Fuduntu inte lirade bra för er. Ha det skoj med testet av Mageia.fd.svensson skrev:Fuduntu är väldigt buggigt märker jag, kul för mig värre för hustrun. Vilket iof gör det ännu värre för mig![]()
Får väl göra som nördarna ha många distar![]()
Så jag får väl testa din dist då, tjatmoster