Har nyss installerat xubuntu på min DELL optiplex 755 och på två bärbara.
På alla ansluter USB-minnen och USB-hårddiskar helt OK men på optiplexen avmonetras de och återansluts ibland, till synes utan anledning.
Jag har kört gparteds kontroll och reparation på alla och då fungerade det bra i några dagar men nu har otyget satt igång igen. Plötsligt får jag en hel rad med nya fönster och meddelanden om att diskarna och USB-minnena anslutits korrekt.
Hemskt irriterande, särskilt när jag kör något program från USB-hårddisk eller ett program som använder data från USB-minne eller USB-hårddisk.
Hårddiskarna är en 1TB IOmega formaterad som etx3 och en 2TB Seagate med ext4
USB-minnen och -hårddiskar monteras om då och då
Re: USB-minnen och -hårddiskar monteras om då och då
Glömde säga att jag hade problemet direkt efter installation och sedan även efter
uppgradering till kärna 3.3.6 (från 3.2.0-25-generic-pae)
uppgradering till kärna 3.3.6 (från 3.2.0-25-generic-pae)
Har du kollat så strömmen räcker i USB-porten, prova sätt en USB-hub mellan som du matar med nätström och kolla om det blir likadant, varför jag frågar är för vi hade en pc på jobbet som gjorde samma sak och vi fattade inte vad det berodde på? men då slog det oss vi provar med en hub i mellan med nät sröm och sen dess så höll den kvar första monteringarna den gjort. Jag vet ju inte om det är lika för dej men det kan vara värt att prova.. Ska nämna att vi fick det på 12.04 på den och har aldrig haft så förr..
Alla mina mina USB-grejor kopplas in via extra hub men när man rör vid kablarna monteras allt om igen. Köper nog ny (exklusivare) hub då.
Tack
Tack
Verkar ha varit glapp i min gamla hub. Ny från Trust (7-port, egen strömförsörjning) oh problemet är borta (verkar än så länge vara borta)