Presentation: Pontus Öhman (Val till Team Contact)

Denna kategori är till för de som är medlem på https://launchpad.net/~ubuntu-se
Användarvisningsbild
Kirill
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Presentation: Pontus Öhman (Val till Team Contact)

Inlägg av Kirill »

Hejsan!

Kandiderar åter till posten som Team Contact för Ubuntu Sverige. Detta efter att ha suttit 2 omgångar, och vilat upp mig under 1 omgång.

Vårt LoCo har inte varit ett erkänt LoCo på ett par år nu, vilket jag åter kommer jobba stenhårt för att vi åter ska bli. Men det ställer då även krav på att vi alla hjälps åt för att eftersträva detta.

Det jag kommer göra om jag åter blir vald är att sätta ihop en grupp som ska sköta rapportering mellan LoCo´t och resten av världen. Ska vi åter bli ett fungerande LoCo så ska allt flyta felfritt och ingen ska gå bakom ryggen på andra! Detta ser jag som en självklarhet så att vi slipper dubbeljobb.

Tillsammans ska vi bygga upp Ubuntu Sverige igen. ;)

Hälsningar
Pontus
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!

Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Presentation: Pontus Öhman (Val till Team Contact)

Inlägg av HakanS »

Har du några krav för att ställa upp som TC?
T.ex att Team Leadern inte samtidigt har något annat uppdrag inom LoCot (exempelvis portaladmin).
Användarvisningsbild
Kirill
Kontakt:

Inlägg av Kirill »

HakanS skrev:Har du några krav för att ställa upp som TC?
T.ex att Team Leadern inte samtidigt har något annat uppdrag inom LoCot (exempelvis portaladmin).
Förra gången så gillade jag inte att TL hade dubbla roller med adminbehörighet, eftersom jag själv förlorade min adminbehörighet och fick t.ex inte ställa upp som serveradmin under samma period.

Jag anser att ingen som är framröstad på ett demokratiskt sett ska ha tillgång till/andra roller om inte den andre får samma möjlighet. Detta diskuterade vi väldigt mycket då, och för mig är det en självklarhet att ingen som är framröstad demokratiskt ska ha större rättighet än den andre.
Det ska vara lika för båda!

Allt för att det ska skötas och se så bra ut som möjligt förstår du. :)
Webmaster för

Mina guider
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av HakanS »

Kirill skrev:Jag anser att ingen som är framröstad på ett demokratiskt sett ska ha tillgång till/andra roller om inte den andre får samma möjlighet.
Vilken roll en person har inom en LoCo-arbetsgrupp bestäms av gruppmedlemmarna internt. Det är inget som man automatiskt kan få för att man blir TL eller TC. Har du bara tid så finns det ju inget som hindrar att du engagerar dig inom någon grupp.
Användarvisningsbild
Kirill
Kontakt:

Inlägg av Kirill »

HakanS skrev:
Kirill skrev:Jag anser att ingen som är framröstad på ett demokratiskt sett ska ha tillgång till/andra roller om inte den andre får samma möjlighet.
Vilken roll en person har inom en LoCo-arbetsgrupp bestäms av gruppmedlemmarna internt. Det är inget som man automatiskt kan få för att man blir TL eller TC. Har du bara tid så finns det ju inget som hindrar att du engagerar dig inom någon grupp.
Jag fick ett tvärnej då jag ansökte till servergruppen, då det ansågs opassande av en TC att även ha serverrättigheter. Så det är lite spridda tankar runt detta här inom LoCo´t dessvärre. =/
Webmaster för

Mina guider
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Om det finns många som kan och vill engagera sej måste det ju vara en fördel om inte samma person inte sitter på flera stolar, men när det är ont om folk måste man nog vra lite mer pragmatisk. Bättre att jobbet blir gjort.

Men strävan måste ju ändå vara att sprida det hela, om samma person upptar många roller så blir systemet väldigt sårbart, inte bara pga att en enskild person kan få för mycket makt, utan kanske främst om den person som har flera uppdrag av någon anledning inte kan fortsätta av något skäl, tex sjukdom.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Kirill
Kontakt:

Inlägg av Kirill »

vulfgar skrev:Om det finns många som kan och vill engagera sej måste det ju vara en fördel om inte samma person inte sitter på flera stolar, men när det är ont om folk måste man nog vra lite mer pragmatisk. Bättre att jobbet blir gjort.

Men strävan måste ju ändå vara att sprida det hela, om samma person upptar många roller så blir systemet väldigt sårbart, inte bara pga att en enskild person kan få för mycket makt, utan kanske främst om den person som har flera uppdrag av någon anledning inte kan fortsätta av något skäl, tex sjukdom.
Visst är det så som du säger Vulfgar... Men vi vet ju alla hur det är att få tag på eldsjälar till ideella projekt. :(
Webmaster för

Mina guider
Användarvisningsbild
fd.svensson
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av fd.svensson »

Jo ubuntu Unity hjälper inte till direkt. Det är ju en av anledningarna, att folket går till den dist de använder.

Hur är det? Kan du fortfarande tänka dig att vara Server Admin?

Lasse
fd.valförättare
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Kirill skrev:...

Visst är det så som du säger Vulfgar... Men vi vet ju alla hur det är att få tag på eldsjälar till ideella projekt. :(
Tyvärr har du rätt och, som sagt, det måste ju vara bättre att någon öht gör jobbet, även om den personen har fler uppdrag, än att det inte blir gjort alls.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Skriv svar

Återgå till "LoCo Sverige"