Sent ska syndaren vakna :P

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
fd.svensson
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Sent ska syndaren vakna :P

Inlägg av fd.svensson »

Ibland är man inte riktigt med :P
Våran familj (jag & min hustru) är innehavare av 2 laptops, en gammal tung sak och en ny netbook.
Den gamla tunga saken är den jag gör reklam för efter mitt Afrikanska ordspråk, så att säga min laptop.
Den andra är vår sedan elsladden till den gamla la av, det luktade väldigt bränt. ;D
Nu har jag funderat på hur man lämpligast skulle göra för att fixa sladden så man får ett normalt OS, man vill ju
inte in och rota för mycket på den nya hårddisken. Jag kör ju mycket Alfor & Betor som jag rensar ut med jämna mellanrum,
och vi vet alla hur känsligt Window$ e´.
Varför ska vi killar alltid börja med det svåraste problemet? Det är ju för sjutton bara att byta hårddisk.
Så det är det första jag ska göra efter valet
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Sent ska syndaren vakna :P

Inlägg av ubot »

Nu har jag funderat på hur man lämpligast skulle göra för att fixa sladden så man får ett normalt OS, man vill ju
inte in och rota för mycket på den nya hårddisken.
Jag förstår inte hur en trasig strömadapter hänger ihop med byte av hårddisk? :S Hur löser sig ett problemet med en trasig strömadapter genom att du byter hårddisk? Eller har jag missuppfattat något här?
Användarvisningsbild
fd.svensson

Inlägg av fd.svensson »

Att förstå mig rätt kan vara svårt ibland! Lasse
Står det längst ner under mitt nick 8)
Det finns anledning till att det står där :-\
Det är ju så att jag slänger in den stora laptopens hårddisk i den lilla laptopen ;D
Då kan man ju i lugn och ro fixa till en ny elsladd utan att slänga ut 5-600 till Acer för deras.
Hustrun kommer naturligtvis bli lite småpurken, men det får man ta ;)
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av ubot »

Jaha. Då förstår jag.
Användarvisningsbild
fd.svensson

Inlägg av fd.svensson »

Inte f@n räckte det med att byta hårddisken :P
Får bli en wubi istället :(
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"