Är katten bortskämd

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
fd.svensson
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Är katten bortskämd

Inlägg av fd.svensson »

Vi, min kära hustru och jag har två kattor. I dag gav jag dem lite räkor, de har inte ätit upp ;)
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Är katten bortskämd

Inlägg av vulfgar »

Kattorna kanske är som vår nyligen bortgångne hund. Han åt inte räkor, varken skalade eller hela, men mumsade gärna i sej skalen efter vi hade ätit. :o
Eller så är dom bortskämda... :P
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Kurdistan
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av Kurdistan »

Roligt att ni båda skriver om katter när ni båda har hund-profilbilder ;D. Katter är nog ett väldigt speciellt sällskapsdjur. Envisa som få.
Påvels blogg:
http://pavel.frimix.se/
Läs länken nedan, innan ni söker hjälp på forumet
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&p=450678
En nära väns svenska Mageia-blogg som jag emellanåt hjälper till. Ta gärna en titt:
http://mageiasv.blogspot.se/
Användarvisningsbild
fd.svensson

Inlägg av fd.svensson »

vulfgar skrev:Kattorna kanske är som vår nyligen bortgångne hund. Han åt inte räkor, varken skalade eller hela, men mumsade gärna i sej skalen efter vi hade ätit. :o
Eller så är dom bortskämda... :P
Ärligt talat, de är bortskämda ;D
Ester vill ha dem i exakt rätt temp. annars äter inte hon :D
Anders åt gärna förr, men då min mor flyttat in i lägenheten under är han nästan alltid mätt :P

Magne på bilden, åt i princip allt. Gärna kadaver :-\
vulfgar skrev:
vår nyligen bortgångne hund
Det är mycket tråkigt när det händer. Vi blev av med Magne för ett halvår sedan och det smärtar fortfarande.
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
fd.svensson

Inlägg av fd.svensson »

Kurdistan skrev:Roligt att ni båda skriver om katter när ni båda har hund-profilbilder ;D. Katter är nog ett väldigt speciellt sällskapsdjur. Envisa som få.
Jo, man säger: Ropa på hunden och den kommer. Ropa på katten och den registrerar att du ropat och kommer när den vill ;D
Användarvisningsbild
Peetra
Kontakt:

Inlägg av Peetra »

Jag försökte igår ge katten superduperhögkvalitetsnötfärs, då den gick och jamade i bena på mig i samband med matlgningen. Jag blev mycket förnärmad av att han inte ville ha det.

Bild
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

fd.svensson skrev:...
vulfgar skrev:
vår nyligen bortgångne hund
Det är mycket tråkigt när det händer. Vi blev av med Magne för ett halvår sedan och det smärtar fortfarande.
Jo, det går inte över i brådrasket. :'( Vår Harry föll bara ihop plötsligt under en promenad. Han var iofs 10 år, men pigg o sprallig, busig och hade aldrig varit sjuk. Man får väl va tacksam för hundens skull, han hann ju inte drabbas av några ålderskrämpor.
Som väl är finns det gott om hundar i vår omgivning så vi har nu blivit flitiga hundvakter istället. :)
Peetra skrev:Jag försökte igår ge katten superduperhögkvalitetsnötfärs, då den gick och jamade i bena på mig i samband med matlgningen. Jag blev mycket förnärmad av att han inte ville ha det.
Det är lätt att skämma bort sina husdjur. Vid ett tillfälle gav jag en jycke en liten bit oxfilé i samband med matlagning och hundskrället ratade köttet, bara tog biten och dumpade den på golvet i vardagsrummet. :o Visst blir man förnärmad! ;D
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"