Hur installerar man Gnome classic i Ubuntu 12.04

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Microsoft convert
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Hur installerar man Gnome classic i Ubuntu 12.04

Inlägg av Microsoft convert »

Jag laddade ner 12.04 och installerade på en dator men den installerade bara Unity utan gnome classic som jag har alternativ att använda på datorn som uppdaterade sig. Jag vill ha MATE så jag får tillbaka Gnome 2 utseendet, eller Gnoem Classic via kugghjulet vid inloggning. Jag vet inte hur man får fram terminalen och programcentralen ger inga resultat när jag söker i den.
Christian Johansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Hur installerar man Gnome classic i Ubuntu 12.04

Inlägg av Christian Johansson »

Om du trots allt skulle hitta Terminalen så skriv följande och logga sedan ut, därefter kan du välja Gnome Classic när du ska logga in:

Kod: Markera allt

sudo apt-get install gnome-session-fallback
Ovanstående var för övrigt en av de första saker jag gjorde på en dator där jag installerade 12.04 för Unity vill jag inte ha. Dock så fungerar 12.04 Gnome Classic sämre än Ubuntu 10.04. Det dyker t.ex. inte upp någon ikon på skrivbordet när man kopplar in en extern enhet som t.ex. en extern hårddisk. Inte heller finns det någon papperskorg längst ner till höger. Man kan dock hitta både inkopplade enheter och papperskorgen i filbläddraren Nautilus.
Labbe

Re: Hur installerar man Gnome classic i Ubuntu 12.04

Inlägg av Labbe »

Terminalen får man igång med tangentkombon: Ctrl+Alt T

I programcentralen så skall du söka efter Gnome-shell, men då får du med Gnome-shell, Gnome classic och classic utan effekter. :)
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"