Efter avinstallation av FireFox

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Användarvisningsbild
Dockland
AVREGISTRERAD
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Efter avinstallation av FireFox

Inlägg av Dockland »

Får jag fortfarande updates för den läsaren när jag sudo apt:ar. Hur kommer det sig.
Antec

Re: Efter avinstallation av FireFox

Inlägg av Antec »

Jag förstod egentligen aldrig varför du tog bort FF, Ubuntu och FF är ju så nära kompisar! Ḿen jag tror det kommer att bli en förändring mot Chromium i framtiden men då är då och nu är nu! Men du behöver inte vara bekymrad alls, men det man bör veta det att allt sitter ihop på nått konstigt sätt! Gör man nått nu kan det märkas sen!
Användarvisningsbild
Dockland
AVREGISTRERAD
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Dockland »

Antec skrev:Jag förstod egentligen aldrig varför du tog bort FF, Ubuntu och FF är ju så nära kompisar! Ḿen jag tror det kommer att bli en förändring mot Chromium i framtiden men då är då och nu är nu! Men du behöver inte vara bekymrad alls, men det man bör veta det att allt sitter ihop på nått konstigt sätt! Gör man nått nu kan det märkas sen!
Det svarade inte riktigt på min fråga. Anledningen att jag vill använda Chrome är att den synkar favoriter och annat mot mitt google-konto seamless. Det klarar inte FF.
Så fråga kvarstår. Varför får jag uppdateringar till Firefox när jag inte har den läsaren installerad i ubuntu.
Christian Johansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Christian Johansson »

BjHstad, Jag tror att du blandar ihop Chromium och Chrome. Citat från http://sv.wikipedia.org/wiki/Chromium :
Chromium är en webbläsare skapad från öppen källkod på vilken Google Chrome är baserad
Antec

Inlägg av Antec »

Jag tror han menar att han får fortfarande uppdateringar för FF, Vad jag kan säga så är det nått som isåfall ingår i ubuntu och man behöver inte oroa sig, vill man använda Chromium,Chrome så gör man det och inte bryr sig så mycket mer! Jag använder båda menar FF och Chromium men då Chromium till 99% men att FF är med gör inget för mej det finns men det är okej!!
Antec

Inlägg av Antec »

Synca favoriter mm gör även Chromium, egentligen gör den samma sak som Chrome! Man kan mycket väl använda Chromium istället för Chrome, om det ska finnas någon skillnad så kan det vara med flash att chromium delar den med FF men det gör inte chrome tydligen, men det är jag absolut inte säker på alls det kan vara så att även Chrome gör det på Linux sidan! Men det finns säker dom som vet det här bättre, och om det är den enda skillnaden då?
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av johanre »

Är du säker på att du har avinstallerat firefox? Vad får du när du kör:

Kod: Markera allt

apt-cache policy firefox | head -3
Skriv svar

Återgå till "Internet"