Flera skrivbord

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Användarvisningsbild
norhager

Flera skrivbord

Inlägg av norhager »

Jag har testat den nya versionen 12.04 av Ubuntu och den verkar skaplig men det är en sak jag inte får till.Jag har provat att ställa in så att det ska bli en kub av skrivborderna men jag kan bara få 2 skrivbord så det ser lite lustigt ut när jag snurrar på kuben, jag går in på inställningar och väljer 4 skrivbord men när jag provar så hänger sig skrivbordet ett tag för att sen åter bli 2 skrivbord.
Användarvisningsbild
norhager

Re: Flera skrivbord

Inlägg av norhager »

norhager skrev:Jag har testat den nya versionen 12.04 av Ubuntu och den verkar skaplig men det är en sak jag inte får till.Jag har provat att ställa in så att det ska bli en kub av skrivborderna men jag kan bara få 2 skrivbord så det ser lite lustigt ut när jag snurrar på kuben, jag går in på inställningar och väljer 4 skrivbord men när jag provar så hänger sig skrivbordet ett tag för att sen åter bli 2 skrivbord.
Väldigt märkligt att jag inte har fått ett enda svar på min fråga, det måste finnas flera än jag som använder flera skrivbord!
StefanB

Inlägg av StefanB »

norhager skrev:
norhager skrev:Jag har testat den nya versionen 12.04 av Ubuntu och den verkar skaplig men det är en sak jag inte får till.Jag har provat att ställa in så att det ska bli en kub av skrivborderna men jag kan bara få 2 skrivbord så det ser lite lustigt ut när jag snurrar på kuben, jag går in på inställningar och väljer 4 skrivbord men när jag provar så hänger sig skrivbordet ett tag för att sen åter bli 2 skrivbord.
Väldigt märkligt att jag inte har fått ett enda svar på min fråga, det måste finnas flera än jag som använder flera skrivbord!
Förmodligen för att det är lite knepigt att kombinera Unity med kuben. Jag hittade en video på youtube som kanske kan vara värd att kolla in, som handlar om att använda sig av gnome-panel (jag har inte testat själv):

http://www.youtube.com/watch?v=456oHCTFPn0&feature=fvst
Användarvisningsbild
norhager

Inlägg av norhager »

Det märkliga är att kuben fungerar med att ställa in så att jag får 4 skrivbord gör jag det så hänger sig skrivbordet för att sen går tillbaka med 2 skrivbord och märk väl de går att snurra men det ser konstigt ut med tanke på att det är 2 skrivbord. Filmen gav mig ingenting dels är den på engelska och mitt problem tas inte upp där vad jag kan se.
andol
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av andol »

Nu vet jag i och för sig inte hur detta relaterar till kuben, men i övrigt så funkar följande instruktioner för mig...

https://help.ubuntu.com/12.04/ubuntu-he ... paces.html
Antec

Inlägg av Antec »

Det fungerar för mig att få till kuben i 12.04, prova ställ allt i default läge först i CCSM starta om datan, och sen prova att ställa på kuben och 4 skrivbord som du gjort och sen startar du om datorn en gång till, på en gång för att liksom bekräfta alla ändringar, för mig så var jag tvungen att boota om pc för att det skulle börja fungera med kuben, kanske är likadant för dej? :)
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"