Diablo 3

För spelentusiaster !
Användarvisningsbild
webaake
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Diablo 3

Inlägg av webaake »

Tråden är från 2009. I andra forum kallas det necrobumping. Men huvduskälet är att han kan få bättre hjälp med en trådtitel som speglar innehållet i hans problem.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Bejje

Re: Diablo 3

Inlägg av Bejje »

Lundberg skrev:Köpte Diablo III för längesen och har nu installerat det genom PlayOnLinux, det gick enkelt och smärtfritt. Jag kan starta spelet, problemet är att skärmen släcker ner när spelet startas och jag möts av ett meddelande från skärmen: "Out of range". Jag tänker att man måste fibbla med spelets egna grafikinställningar men de kommer jag inte åt eftersom jag inte ser ett dyft.

Testar därför här om någon påträffat samma fel och vet vad jag ska göra.
Jag fick samma problem, testade att ändra till Windowed mode istället och då funkade det bra. Ska nu bara fundera ut hur jag får det att fungera i fullscreen också utan att skärmen slocknar. För att få windowed mode så kan man gå in i sin home mapp och hitta en diablo3 mapp där. I den finns en configfil som har en rad där det står något i stil med enablewindowedmode=0, ändra detta till 1. OBS! står inte exakt så, är på jobbet nu så kan inte kolla, men det är självförklarande när man ser raden :)
Skriv svar

Återgå till "Spel"