Kanske med LXDE? Pröver i morgon och återkommer med svar. Annars lägger jag ner all datorverksamhet för all framtid, typ.

Önskar dig lycka till. Använd det som passar dig. Själv när jag körde PCLinuxOS var det dess KDE version jag använde. Vilket var en mycket bra upplevelse.Guiseppe skrev:Grymt.
Kanske med LXDE? Pröver i morgon och återkommer med svar. Annars lägger jag ner all datorverksamhet för all framtid, typ.
Trevligt. Kom ihåg också att köra livecd inte ger rättvis bild. Det blir bättre när man väl har installerat systemet och uppdaterat. Om du tycker det är bättre under livecd, blir det bättre när du väl installeratGuiseppe skrev:Det verkar fungera bra med pslos och LXDE, har cpu på 50-60 när jag kör flv fil i alla fall.
Om du skriverGuiseppe skrev:Okay, ny test med pclos live: spelar upp film från igår som gav 100% cpu, resultat 60-75 % i live, alltså är problemet inte cpun. Fast just nu är den ju inte varm, har bara varit igång en timme typ. Kan det att den blir överupphettat vara problemet?
Kod: Markera allt
sensors
PClinuxOS kör grub legacy dvs grub version 1 medan Ubuntu kör grub 2. Läs informationen som finns här:Guiseppe skrev:Något enkelt svar på hur jag tar bort pclinuxos igen? Jag kör dualboot och vill bara gärna tillbaka till ubuntu för att testa. (Ubuntu kommer inte fram på bootloader grejen.)