Flashplayer suger.
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Flashplayer suger.
Är det bara jag som har problem med att Flashplayer fuckar upp bildskärmen med massa döda pixlar och allt annat ståhej?
Just nu har man ett youtubeklipp som ligger och syns i bakgrunden hela tiden när man surfar,hjälper bara om man avaktiverar flash och startar om datorn.
Just nu har man ett youtubeklipp som ligger och syns i bakgrunden hela tiden när man surfar,hjälper bara om man avaktiverar flash och startar om datorn.
Re: Flashplayer suger.
Hos mig är alla på YouTube blåa i ansiktet, jag hittade en fix men då blev det precis som ni säger, allt blev f**ked up, videon la sig överst på alla sidor, flash kraschade och bar sig illa åt.
-
Använder ni den vanliga flashen eller pratar vi om den man hämtar ner från adobes sida, kanske inte spelar så stor roll, men för dom som använder ATI så fungerar flash som det ska i 12.04 har jag upptäckt, gäller då 32-bitar, undra om det är någon som använder ATI och får samma problem?
Jag använder den flash som följer med Ubuntu... Grafikkort: Nvidia. Kanske är ett nvidiaproblem då.
Edit: Och Amd64, ska sägas.
Edit: Och Amd64, ska sägas.
Har ni testat att stänga av Hårdvaruacceleration i Flash?
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
-
("Negativt" svar)audio86hifi skrev:Är det bara jag som har problem med att Flashplayer fuckar upp bildskärmen med massa döda pixlar och allt annat ståhej?
Vet inte, jag har inte det problemet. Firefox 3.6, FlashPlayer 11.1 installerad via förråden, ATI-grafik [Radeon HD 4200], Xubuntu 10.04, 64-bitars.
Inte heller problem i virtuell maskin Qemu med Ubuntu 12.04, 32-bitars, Firefox 12, FlashPlayer 11.2.