AMSN 'sket sig'
AMSN 'sket sig'
JAg hade precis installerat AMSN, och skulle logga in. Då sa den att jag saknade nåt paket (jag TROR att det hette TTL nånting) och ville installera det. Jag valde ja, och den började jobba. Ungefär halvvägs så stänger jag av misstag terminalfönstret från vilket jag startat amsn aldeles nyss, och då stängs hela amsn och installationsprocessen också av. Nu när jag försöker starta det så får jag 'bus error'. Installerade om amsn-paketet, men det hjälpte inte.
- DeepThought
SV: AMSN 'sket sig'
Hur installerade du aMSN, via Synaptic (v0.95) eller med deras generic-linux-installer?
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
med deras generic installer (har funkat fint innan). och själva amsn gick igång, det var först när jag skulle logga in som den ville ha det här extra paketet.
- DeepThought
Har du testat att avinstallera det först, och sedan installera på nytt? Med "Manage 3rd party software", eller vad det kallas (installationsprogrammet).
Annars vet jag inte riktigt vad du kan göra. Testa att ta bort/flytta mappen .amsn i din hemkatalog, (gömd mapp - glöm ej punkten!) det kan vara så att det ligger något kvar där som ställer till det.
Annars vet jag inte riktigt vad du kan göra. Testa att ta bort/flytta mappen .amsn i din hemkatalog, (gömd mapp - glöm ej punkten!) det kan vara så att det ligger något kvar där som ställer till det.
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
- Gurra72
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
- Kontakt:
Eller testa Gaim.. Där har du Icq, Msn och yahoo på samma ställe. Med nästan alla funktioner. Dock inte webcam.. Men vad skall nördar som oss med våra tejpade glasögon ha webcam till 

Ubuntu.. an ancient african word for - I cant configure Slackware 

njaa... jag föredrar amsn framför gaim
Provade att ta bort det med 3rd party software-grunkan, och installerade om det igen. Får fortfarande Bus error. 

- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Testa att ta bort alla konfigurationsfiler i /home/.amsn och kanske även i /etc
Avinstallera sedan amsn. Gör en ominstallation och amsn skall så gott som vara nollställt.
Avinstallera sedan amsn. Gör en ominstallation och amsn skall så gott som vara nollställt.
Abusus non tollit usum
trodde jg hade lyckats ta bort .amsn-mappen i min home-mapp, men den var kvar. funkade perfekt nu när jag tog bort den
tack för hjälpen!

- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
- invaderjohn
- Kontakt:
på tal om msn
har ni testat denna?
http://amsn.lnxteam.org/modules/wfdownl ... id=2&lid=1
funkar skit bra o är riktigt snyggt.
har ni testat denna?