Chrome går inte att installera på min Wubi-installation
- Dockland
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Chrome går inte att installera på min Wubi-installation
Någon som vet vad som hänt. Jag kan inte installera Chrome alls. Där jag skall ladda ned deb-filen och klickar Acceptera och installera så kommer jag till en 404 sida bara.
Re: Chrome går inte att installera på min Wubi-installation
Varför vill du inte ha Chromium i stället? Den finns ju i förrådet!
- Dockland
- AVREGISTRERAD
Vad är det för skillnad?Antec skrev:Varför vill du inte ha Chromium i stället? Den finns ju i förrådet!
- Dockland
- AVREGISTRERAD
*plötsligt händer det*
Funkar. Men en fråga kvarstår. Vad är det för skillnad på Chromium och Chrome?
Funkar. Men en fråga kvarstår. Vad är det för skillnad på Chromium och Chrome?
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Om jag har förstått det riktigt så måste man numera köra Chrome om man vill ha senaste versionen av flash under Linux eftersom Adobe inte längre uppdaterar den separata flashversion som man kan ladda ner (och som t.ex. kan användas med Firefox) utan bara den flash som ingår i Chrome (Google samarbetar med Adobe om det). Det kan väl vara en orsak att köra Chrome istället för Chromium.
- Dockland
- AVREGISTRERAD
Jag googlade lite på vad det är för skillnad på chrome och chromium. Chromium verkar vara deras "test och experiment"-version av Chrome. Tydligen inte stöd för synk av favoriter och allt sånt. Sämre läsare verkar det som. Jag håller mig till chrome och markerar denna tråden som löst.Christian Johansson skrev:Om jag har förstått det riktigt så måste man numera köra Chrome om man vill ha senaste versionen av flash under Linux eftersom Adobe inte längre uppdaterar den separata flashversion som man kan ladda ner (och som t.ex. kan användas med Firefox) utan bara den flash som ingår i Chrome (Google samarbetar med Adobe om det). Det kan väl vara en orsak att köra Chrome istället för Chromium.
Tack för alla inlägg och svar.
Nog har Chromium stöd för sync av favoriter mm, skillnaden vad jag vet är att allt brukar komma först till Chromium och sen följer inte flash med Chromium då man kör Ubuntu/Linux man lånar den som man installerat för FF men jag har ingen aning om det är lika på Chrome för linux i nu läget, spekulerade där, jag är inte så säker egentligen att det gör det i Chrome, kanske någon här som vet säkert hur det är?
- Dockland
- AVREGISTRERAD
Antec skrev:Nog har Chromium stöd för sync av favoriter mm, skillnaden vad jag vet är att allt brukar komma först till Chromium och sen följer inte flash med Chromium då man kör Ubuntu/Linux man lånar den som man installerat för FF men jag har ingen aning om det är lika på Chrome för linux i nu läget, spekulerade där, jag är inte så säker egentligen att det gör det i Chrome, kanske någon här som vet säkert hur det är?
FF? Avser det Firefox. Den har jag avinstallerat det första jag gjorde.
FF = Firefox, ja dom är kanske lite efter, håller med, jag har båda men jag använder bara chromium sen länge, för mig blev det naturligare eftersom hela gränssnittet känns enklare snabbare och mer avskalat än i FF. Så här ser historiken ut 0,1% FF 99.9% Chromium det lilla jag använder FF är att kollar bara om mitt enda tilllägg är uppdaterad i FF, händer inte så ofta