Dela 3g från mythtvbackend

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
GVR4
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Dela 3g från mythtvbackend

Inlägg av GVR4 »

Hej.

Skulle veta vad som är möjligt och hur man gör om man skulle dela ut 3g i mythbuntu 10.10.

Det jag skulle vilja göra är att dela ut 3g uppkopplingen på min mythtvbackend via ett trådlöst nätverkskort till andra datorer och till mitt ps3 som en router. Delar jag ut det med ad-hoc så kan inte ps3 ansluta. Sen så verkar det som att mythweb och delade mappar delas ut på internet via 3g, och det vill jag väl inte riktigt.

Måste dessutom köpa ett nytt trådlöst pci-nätverkskort. Så om någon vet ett billigt och bra kort till linux som kan hantera det jag vill göra så tar jag gärna emot tips :-)
Antec

Re: Dela 3g från mythtvbackend

Inlägg av Antec »

GVR4 skrev:Hej.

Skulle veta vad som är möjligt och hur man gör om man skulle dela ut 3g i mythbuntu 10.10.

Det jag skulle vilja göra är att dela ut 3g uppkopplingen på min mythtvbackend via ett trådlöst nätverkskort till andra datorer och till mitt ps3 som en router. Delar jag ut det med ad-hoc så kan inte ps3 ansluta. Sen så verkar det som att mythweb och delade mappar delas ut på internet via 3g, och det vill jag väl inte riktigt.

Måste dessutom köpa ett nytt trådlöst pci-nätverkskort. Så om någon vet ett billigt och bra kort till linux som kan hantera det jag vill göra så tar jag gärna emot tips :-)
Om du använder 10.10 så är den versomen kall nu, så är det, du måste antingen uppgradera eller nedgradera till 10,04!
GVR4

Inlägg av GVR4 »

Vad menas med att den är kall?
Antec

Inlägg av Antec »

10,10 finns inte längre!!
GVR4

Inlägg av GVR4 »

Okej. Men om vi struntar i det. Går det att göra det jag vill i senare versioner då?
Antec

Inlägg av Antec »

GVR4 skrev:Okej. Men om vi struntar i det. Går det att göra det jag vill i senare versioner då?
självklart du det går... ubuntu 12.04 som nu är på väg in har 5 år till dej!!! Jag stavar dåligt men jag vet du förstår ändå!!!
Skriv svar

Återgå till "Nätverk, säkerhet och servrar"