Hej!
Jag har en märklig felfunktion i Mozilla Thunderbird. Menysystemet fungerar som det ska, ända tills jag sänder iväg ett brev (mail). Om jag då klickar på en menyrubrik, kommer "rullgardinen" fram - precis som den ska. Men så fort jag försöker välja något från "rullgardinen", försvinner denna. Detta gäller oavsett jag pekar med musen, eller använder mig av snabbkommandona (Alt - understruken bokstav). Måste då stänga TB på "krysset" - File-Quit fungerar ju inte i detta läge. Vid återstart fungerar menyerna igen. Ända tills nästa brev har sänts...
Version av Thunderbird: 9.0 från Ubuntus förråd. Tillval Lightning. Ubuntus desktop-anpassning.
Plattform:
Ubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx.
Kernel 2.6.32-41-generic
Gnome 2.30.2
Jag har sett att det finns nu version 11 av Thunderbird. Kan denna installeras (manuellt) under Ubuntu 10.04, eller har 10.04 för gamla bibliotek?
Per
Thunderbird meny krånglar efter att brev har sänts
- perab
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Thunderbird meny krånglar efter att brev har sänts
Det enda säkra sättet att aldrig misslyckas - det är att inte göra någonting alls!
- johanre
- Serveradmin
Re: Thunderbird meny krånglar efter att brev har sänts
Du kan installera PPAn för Thunderbird 11.0 på Ubuntu 10.04. Den finns här:
https://launchpad.net/~mozillateam/+arc ... ird-stable
https://launchpad.net/~mozillateam/+arc ... ird-stable
- perab
Re: Thunderbird meny krånglar efter att brev har sänts
Tack, johanre för tipset!
Jag har nu installerat Thunderbird 11.0.1, och samtidigt då även uppgraderat Lightning till version 1.3. Tyvärr kvarstår problemet.
Jag har även tagit frågan till Mozillas forum.
Jag har nu installerat Thunderbird 11.0.1, och samtidigt då även uppgraderat Lightning till version 1.3. Tyvärr kvarstår problemet.
Jag har även tagit frågan till Mozillas forum.
Det enda säkra sättet att aldrig misslyckas - det är att inte göra någonting alls!