Upprop rädda månen

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
David Andersson

Upprop rädda månen

Inlägg av David Andersson »

Månen finns inte när man inte tittar på den. Det är säkert, de sa det just i Vetenskapens Värld på tv.

Men vi behöver inte vara oroliga att den ska försvinna, för jag har räknat ut att det alltid är nån som tittar på den, nån stans i världen. Säg att var och en av oss tittar på månen i snitt 1 minut varje månad. Då är det i varje ögonblick

Kod: Markera allt

echo $((7000000000*1/60/24/30))
python -c 'print 7e9*1/60/24/30'
bc <<<"scale=2;7000000000*1/60/24/30"
i snitt 162037 personer som tittar på den. Antalet varierar naturligtvis slumpmässigt från sekund till sekund, men det verkar osannolikt att ingen skulle titta under de närmaste hundra åren, minst.

Så "upprop" i titeln är fel. Detta är ingen kampanj att titta på månen för att rädda den. Den klarar sig. Utom möjligen när det är världsmästerskap eller melodifestival på tv.
Christian Holmberg
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Upprop rädda månen

Inlägg av Christian Holmberg »

Personligen så finner jag det mer intressant att titta på månen än att plåga mig med melodifestivalen :unerd:
Christian Johansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Christian Johansson »

Ja, det var visst Niels Bohr som frågade Albert Einstein om han kunde bevisa att månen finns när ingen tittar på den och det kunde han inte. Jag tror dock att det går att bevisa indirekt genom månens gravitation, tidvatten och så, att den finns även om ingen tittar på den.
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Lao Tzu »

Christian Johansson skrev:Ja, det var visst Niels Bohr som frågade Albert Einstein om han kunde bevisa att månen finns när ingen tittar på den och det kunde han inte. Jag tror dock att det går att bevisa indirekt genom månens gravitation, tidvatten och så, att den finns även om ingen tittar på den.
Ja, dessutom är det svårare att bevisa att den slutar existera bara för att man slutar titta på den.
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Användarvisningsbild
Hylas
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av Hylas »

Månen behöver bli bekräftad?
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

hihihihi! :mrgreen:
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Antec

Inlägg av Antec »

jag instämmer bara hihi :D
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"