Ehhh...ok...here we go!
Min mammas sambo är intresserad av internet och datorer för att kunna tippa på hästar, betala räkningar, surfa lite osv..(typ basic shit)
Men då tänkte jag att då behöver han ju inte en miditower som jag har, utan kanske en smartphone eller en Iphone?!. (vad vet jag?)
Han är helnoob så vad att rekommendera? Iphone? Smartphone? Ipad?
Själv har inget av dom så jag kan nada om sånt där!
Jag har inte en susning om vad som gäller och vad som är bäst för noobs och vad som är lättast att lära när det gäller sånt!
Nån som vet?
Mammas sambo vill börja med internet!
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
-
-
Re: Mammas sambo vill börja med internet!
Jag frågade min kompis som (enligt sjävägo) är superhaj på datorer och han hade INTE heller en aning!!!
LULZ!!!
LULZ!!!
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Visst har du rätt i din tanke om att det är mindre besvärligt med *en* enhet snarare än flera (mobil, dator, etc) men mobiler á la smartphones är inte riktigt "där" än. Beroende på vilken bank han har så kommer det *eventuellt* att fungera i en smartphone men jag skulle kolla det väldigt noga innan du föreslår / rekommenderar något.
Då skulle jag vilja säga att mitt råd är att köpa en billig bärbar dator (nej, inte en iPad / surfplatta) idag. Om ca. 2-3 år så kommer smartphones (Android, iPhone, Windows Mobile?) förhoppningsvis vara ikapp så att de kan användas fullt ut som ersättare till en bärbar dator men dom är inte där idag.
Då skulle jag vilja säga att mitt råd är att köpa en billig bärbar dator (nej, inte en iPad / surfplatta) idag. Om ca. 2-3 år så kommer smartphones (Android, iPhone, Windows Mobile?) förhoppningsvis vara ikapp så att de kan användas fullt ut som ersättare till en bärbar dator men dom är inte där idag.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
hade nog köpt en eeepc eller liknande då jag antar att inte alla bankaktiga saker etc funkar på iPad/iPhone