VirtualBox - Gästsystemet får inte alla tangentbordskommando

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Användarvisningsbild
christoffer
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

VirtualBox - Gästsystemet får inte alla tangentbordskommando

Inlägg av christoffer »

VirtualBox - Gästsystemet får inte alla tangentbordskommandon
Med Ubuntu 12.04 kommer en drös nya tangentbordskommandon som är användbara. Jag har nu installerat Beta 2 som gästsystem men när jag försöker använda tangentbordskommandot <Super> för standardmenyerna så öppnas motsvarande menyer i mitt värdsystem.

De tangentbordskommandon som fungerar i gästsystemet är <ctrl>+<alt>+t för att öppna ett terminalfönster och <alt> för nya HUD:en med flera. För mig känns detta som någon inställning jag har missat i virtualbox.

Någon som har en lösning på detta problem? (jag vill att gästsystemet tar emot _alla_ tangentbordstryckningar utom <Höger Ctrl> som är "brytknapp").

Återgå till "Experimentverkstad"