Problem med Ubuntu 12.04 och Spotify?

Problem med att spela musik, film osv.
Antec

Problem med Ubuntu 12.04 och Spotify?

Inlägg av Antec »

Ni som har problem med Spotify tillsammans med Ubuntu 12.04 att programmet inte startar kan bero på att flashplayer är installerad i systemet. Det finns en work around på problemet som jag provat och det fungerade för mig:
http://community.spotify.com/t5/Desktop ... 18863#M117
Antec

Re: Problem med Ubuntu 12.04 och Spotify?

Inlägg av Antec »

Efter dom senaste uppdateringarna av Ubuntu 12.04 som jag installerade tidigare i går ikväll så har Spotify börjat fungera igen, och på den datorn har jag inte gjort några förändringar alls mer än att installera flash den vanliga vägen alltså via "begränsade extra program för ubuntu" för att jag skulle få det att fungera så rensade jag bort Spotify cache först och sen fungerar Spotify precis som vanligt.. Det här är lysande nyheter =)

Mappen som ska kastas ligger under hemkatalogen
sökvägen ~/.cache/Spotify
Man kastar hela Spotify katalogen, det skapas en ny direkt man startar Spotify nästa gång.

Jag sätter den här tråden löst när jag använt Spotify under en aningen längre tid för att veta att det fungerar som det ska hos mig. Men just nu kan det inte vara bättre. :glad:

Edit: Hos mej fungerar det som det ska äntligen så nu sätter jag tråden löst. :glad:
Skriv svar

Återgå till "Ljud och video"