Dubbla skärmar

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
foto65
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Dubbla skärmar

Inlägg av foto65 »

Hej

Är nyreggad här och relativt ny på ubuntu, har kört mint förut men har nu lagt in ubuntu 11,10 och får inte igång dubbla skärmar. Jag har hämtat hem nvidia drivisar och dom används men jag kan inte identifiera skärmar och under sysinfo står det Grafik okänd, hur ska jag göra för att sparka igång bägge skärmarna? har sökt men blir inte klok på detta.
Dessutom begriper jag inte hur jag får upp en terminalruta hahahahaha..... högerklickar jag på skrivbordet så brukar ju alternativet finnas där men icke här =), unity är nytt för mig och är nog bra men det är... annorlunda :D.
Om någon vill ta sig tid att hjälpa vore det vänligt.
foto65
Kontakt:

Re: Dubbla skärmar

Inlägg av foto65 »

Fixade det....
Antec

Inlägg av Antec »

En fråga kan jag i allafall svara på :)
Du hittar terminalen om du klicka på ubuntu loggan överst i launchen på vänster sida, sen ligger den under tillbehör. Ett lättare sätt att snabbt starta terminalen är att installera nautilus-open-terminal då blir det precis som du är van, du hittar då åt terminalen med högerklick.. Programmet finns i förrådet och är ett måste för mig, om du sen också har midnight commander (MC) installerat så finner du det programmet också med högerklick förutsatt att nautilus-open-terminal är installerat :D
Misanthropia
Kontakt:

Inlägg av Misanthropia »

Ctrl + Alt + T funkar väl för terminal också?
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"