Swedish Berserk skrev:Hej! Hade tänkt testa Alpha 2 på en dator är den stabil att arbeta med vad tycker ni som varit med hela vägen? När jag testade ( Alpha 2 ) sist från en USB sticka tyckte jag det fungerade ypperligt.
En utvecklingsversion är inte att betrakta som stabil. Däremot är Precise relativt stabil och har så varit under hela utvecklingsfasen. Själv kör jag på en uppgradering från Oneric sen slutet på oktober och är man bara medveten om att paketberoenden inte är lika stabila som för en releasad utgåva så är mycket vunnet. Alltså använd inte Uppdateringshanteraren och där framför allt inte Partiell uppdatering.
Synaptic ger en mycket bra överblick och den jag använder. Oftast uppdaterar jag i steg, dvs grupper av paket, för att ha full koll. Vidare uppdatera inget som tar bort andra paket om du inte först försäkrat dig om att det är riktigt. Sen om t.ex Unity skulle strula så har du andra DE att välja mellan, dvs unity-2d, gnome classic och gnome shell.
Swedish Berserk skrev:Om man installerar nu då uppgraderas väl den versionen man har till den kompletta när det är dags?
Japp, men vissa saker kan skilja som programmen i launchern och indicatorer i panelen men det mesta täcks av paketet ubuntu-desktop. Ibland behöver man dock göra vissa efterjusteringar för att få det exakt som vid en nynstallation.