KTHs GRIM - för oss som gillar att skriva - för linux.

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: KTHs GRIM - för oss som gillar att skriva - för linux.

Inlägg av ubot »

Java 6 verkar ju fungera bra i Wine enligt winehq.org.
Om du säger att IE eller Firefox inte gör någon skillnad, så kanske det är så.
Det säger jag inte. Jag undrar bara hur webbläsaren kommer in i bilden ö.h.t.? Måste man använda en webbläsare för att använda Grim? Jag trodde att Grim var en helt fristående Java-applikation?
Men varför skulle Java i Wine göra någon skillnad?
Java i Wine kanske inte gör någon skillnad men Java i Wine gör ju att du kan testa att köra Grims windowsversion i Wine (eftersom Grim använder Java och eftersom Java fungerar i Wine). Om windowsversionen av Grim fungerar så tycker jag att det finns en möjlighet att få Grim för Windows att fungera tillsammans med Java i Wine istället för att som du har gjort hittills försökt att använda Grims linuxversion. Det är också intressant att se om windowsversionen av Grim i Wine ger samma felmeddelande som linuxversionen. Om det är så lär ju inte windowsversionen fungera bättre än linuxversionen och då ligger definitivt inte felet i Ubuntu/Linux. Nu tror jag inte att det gör det ändå eftersom Grim är ett Java-program och om jag har förstått saken rätt så är Grim "multiplatform".
pompado
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av pompado »

Ladda ned Sun Java 6 Update 29
Fungera utmärkt att installera med Wine.

Men startar inte upp Grim.jnlp med följande försök:

1. Java (TM) Platform SE binary
2. Java (TM) Web Start Launcher

Bild

Bild
ubot

Inlägg av ubot »

Ok. Jag har ärligt talat inte en susning om hur man ska få Grim att fungera i Wine. Om det fungerar. Det var bara ett höftskott att försöka få Grim att fungera genom Wine.
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av HakanS »

pompado skrev:Men vet inte om problemet med deras server är specifikt just gällande Linux.
Nej, felet är inte linux-specifikt. Det uppstår även på Windows-maskiner.
pompado skrev:Gör detta inlägg på Familjeliv nu:
Suveränt program - fixar och finslipar din text med stavning och grammatik - överskådligt enkelt.
Det är ingen vidare bra taktik att göra reklam för ett program, och skriva att det är suveränt, när det egentligen inte fungerar. Det kommer bara att resultera i att ingen kommer att tro på dig i fortsättningen.
ubot

Inlägg av ubot »

Det är ingen vidare bra taktik att göra reklam för ett program, och skriva att det är suveränt, när det egentligen inte fungerar.
+1
pompado

Inlägg av pompado »

Det är ingen vidare bra taktik att göra reklam för ett program, och skriva att det är suveränt, när det egentligen inte fungerar. Det kommer bara att resultera i att ingen kommer att tro på dig i fortsättningen.
Du har rätt, inte så bra, men nu är det redan gort.
Lade även till: KTH har problem med sin server så Grim fungerar inte just nu.

Hade som sagt ingen aning om det var Linux specifikt eller inte, men nu vet jag, eftersom du förmodar jag har testat.

Ja vad ska man göra då, synd på ett sådant bra program.
Man får väl nöja sig med Petnoga.se för längre texter, men långt ifrån vad Grim klarar av.

MVH
pompado

Inlägg av pompado »

Risk för att vara jobbig, men kunde inte låta bli, eftersom jag vill ha tydliga och raka besked, så jag skicka ett till mail idag.
Hej.

Jag vill bara veta om jag bör glömma och skippa att köra Grim inom en snar framtid eller om det finns en chans att ni kommer ha tid att rätta till problemet med er server.

MVH Patrik
pompado

Inlägg av pompado »

Äntligen ett utförligt och konkret svar.
Hej!

Jag tror inte att det kommer att hända något i brådrasket tyvärr. Det krävs en ganska betydande arbetsinsats för att åtgärda problemet.

Språkgranskningen som fanns i Grim kan du använda här: http://skrutten2.csc.kth.se/scrut/svesve/

Hälsningar,

XXX
Det var tråkigt att Grim har gott förlorat, men Granska är väl en aning bättre en Petnoga, vilken endast kollar stavning till-skillnad mot Grim som även kollar grammatikens riktighet.

Ska även nämnas att Grim kunde även användas med Engelska.
Vilken grej att kunna skriva på Engelska och kolla grammatik, utöver stavning.

Granska suger, vilket taskigt gräns-snitt - HUA - detta var äntligen det avslutande inlägget i denna tråd.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"