Yep.nikihr skrev:Vad kör du nu? Arch?

Yep.nikihr skrev:Vad kör du nu? Arch?
Japp. Jag såg att dom har en smak med MATE. Jag testade det och blev stormförtjust! Gnome var en av orsakerna till att jag blev intresserad av Linux från första början.m!rage skrev:Samma för mig faktiskt. Med Linux i allmänhet åtminstone. Har du bytt ner dig från Arch till Mint, Hund?
Jag förstår. Arch kan vara ganska krävande och är inte för alla (har jag märkt). Kanske återkommer din experimentlust en dag.Hund skrev:Japp. Jag såg att dom har en smak med MATE. Jag testade det och blev stormförtjust! Gnome var en av orsakerna till att jag blev intresserad av Linux från första början.m!rage skrev:Samma för mig faktiskt. Med Linux i allmänhet åtminstone. Har du bytt ner dig från Arch till Mint, Hund?
Jag gillar Arch och WMFS. Men idag använder jag mest datorn till att surfa och lyssna på musik och jag har inget intresse till att pilla med datorn i tid och otid, tex migrationen från initscript till systemd som orsakade massa ofrivilligt läsande, felsökande och pill som jag inte har något intresse för.
Och jag måste säga att Ubuntu och Mint har kommit långt sedan jag testade det sist för några år sedan. Jag är helnöjd med Mint.![]()
Jag använder Arch på min HTPC fortfarande. Men den dagen jag behöver installera om operativsystemet blir det förmodligen Mint på den med.
~ Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2 ~
Skaffar jag en laptop kommer jag absolut slänga in Arch eller Gentoo.m!rage skrev:Jag förstår. Arch kan vara ganska krävande och är inte för alla (har jag märkt). Kanske återkommer din experimentlust en dag.Hund skrev:Japp. Jag såg att dom har en smak med MATE. Jag testade det och blev stormförtjust! Gnome var en av orsakerna till att jag blev intresserad av Linux från första början.m!rage skrev:Samma för mig faktiskt. Med Linux i allmänhet åtminstone. Har du bytt ner dig från Arch till Mint, Hund?
Jag gillar Arch och WMFS. Men idag använder jag mest datorn till att surfa och lyssna på musik och jag har inget intresse till att pilla med datorn i tid och otid, tex migrationen från initscript till systemd som orsakade massa ofrivilligt läsande, felsökande och pill som jag inte har något intresse för.
Och jag måste säga att Ubuntu och Mint har kommit långt sedan jag testade det sist för några år sedan. Jag är helnöjd med Mint.![]()
Jag använder Arch på min HTPC fortfarande. Men den dagen jag behöver installera om operativsystemet blir det förmodligen Mint på den med.
~ Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2 ~
Hoppas du blir aktiv igen. Alltid roligt när gamla medlemmar tittar förbi och vi behöver sådana som dig mer än någonsin. Ni besitter en hel del som även kan vara användbart idag.Pinky skrev:Oj, inser nu att mitt konto här är över 6 år gammalt
Sitter fortfarande med Ubuntu på allt utom jobbdatorn där det snurrar i virtualbox. Jäklar vad tiden flyger... Inte för att jag varit aktiv här de senaste åren...
Har tyvärr dåligt med tid för det. Hur är det med aktiviteten här nuförtiden? Ibland ser det inte ut att ha varit aktivitet på flera dagar när man tittar inKurdistan skrev: Hoppas du blir aktiv igen. Alltid roligt när gamla medlemmar tittar förbi och vi behöver sådana som dig mer än någonsin. Ni besitter en hel del som även kan vara användbart idag.