Hund skrev:Dapper är version 6.06.

Hund skrev:Dapper är version 6.06.
Der är iof jag... MacOS från 1988-89, Windows från 1994, blandat Windows och OS X fram till 2006 och typ 90% Ubuntu efter det - resterande blir väl 8% OS X och 2% Windows (i VirtualBox)...Hund skrev:Windows i ungefär 2 år. Så jag är ingen gammal räv på datorer.CryingFreeman skrev:Time flies!
Vad var det innan dess då?
helt MS fritt ( 50% apple { iPhone + Macbook } 50% open source { HTC Hero + Ubuntudator} )Numera sitter jag nog 50/50% i Ubuntu/Android... Den är sjukt användbar, min lilla Hero...
Han snor frugans när han vill spela Monkeyball såklart...m!rage skrev:@Ulsak: hade inte du slarvat bort din iphone?
Sorry, Edgy var det jag provade med första gångenHund skrev:Dapper är version 6.06.
Jag började 100%a med Breezy Badger 5.10.m!rage skrev:Har vi inga rutinerade Ubuntuanvändare här på forumet som var med före 6.06?
ah, jag redovisade bara hushållets totala utrustning..visst kollar jag ( utan större saknad) på frugans iPhone och pillar därtill på macbooken då och då. Men för mig är det Hero resp. Ubuntubestyckad laptop som gäller..m!rage skrev:Har vi inga rutinerade Ubuntuanvändare här på forumet som var med före 6.06?
@Ulsak: hade inte du slarvat bort din iphone?
Jag tillhör dom 70-talisterna som 'missade' Commodore helt (även om jag hade polare som höll på med dom)...philip5 skrev:Dator har jag haft sedan jag skaffade min C-64 så som många av oss 70-talister börjat. Efter det blev det en Amiga 500 innan jag hoppade på det med "PC" i början av 90-talet då jag skaffade en 386:a från IBM med Windows 3.1 som man fick installera från över 20 gamla hederliga disketter. Sedan har jag väl haft datorer från alla Intels processorgenerationer sedan dess och Linux sedan -96.
GRATTIS från mig :-)
Du börjar bli gammal vovvenHund skrev:Idag är mitt konto 5 år gammalt. Tiden går fort fram!
Min första var Ubuntu 5.04, innan dess körde jag förutom win också Corel Linux, Mandrake Linux, Redhat Linux & ELX Linux.... Hade svårt att hitta en jag trivdes med... ELX var den jag hade längst av dessa.m!rage skrev:Har vi inga rutinerade Ubuntuanvändare här på forumet som var med före 6.06?
Det var två månader sedan jag ersatte min gamla server med den nya, den gamla hade Ubuntu.nikihr skrev:Vovven, du lämnade ju ubuntu för ett tag sedan