Jag testar för tillfället Kubuntu 11.10 och den version av muon som kommer med 11.10 är inte så bra i mitt tycke. Rätt så dålig för vara ärlig. Därför har jag installerat synaptic. Även terminalen/konsole finns till ens hjälp för allt möjligt. Dock tycker jag den senaste betan 1.3 (1.2.80) faktiskt är en klar förbättring. Framför allt muon-updater/uppdateringshanteraren. Som nu äntligen fungerar som en uppdateringshanterare bör fungera likt Ubuntus egna. Dock är muon programvarucentral fortfarande väldigt b-betonad. Inte i närheten av Ubuntus. Muon pakethanteraren är ruskigt snabb, dock ej lika bra som synaptic ännu. Blir nog minst lika bra någon version/versioner från nu.
Här har ni info om förändringarna:
https://projects.kde.org/projects/extra ... /muon/news
Tror muon 1.3 kommer köras i Kubuntu 12.04 LTS. Om utvecklaren hinner kanske en nyare version landar i 12.04. Det är i alla fall en klar förbättring redan i beta stadiet. För er som vill testa redan nu och som kör Kubuntu 11.10 (har ej testat Maverick/Natty, men det fungerar nog även där):
1. Alt+F2 och skriv konsole eller terminal. Tryck därefter på enter.
2. Därefter kopiera/klistra in följande:
Kod: Markera allt
sudo add-apt-repository ppa:echidnaman/qapt-experimental
3.
4.
Ha det skoj med muon

. För utvecklaren till det och Kubuntu lyckas finputsa andra delar av sin vanilla KDE kan Kubuntu 12.04 LTS bli den absolut bästa KDE utgåvan därute för Linux.