Nu är jag inte i närheten av burken (och ssh bland andra tjänster funkar ju inte längre) så jag kan inte säga exakt, men i princip så skriver jag in användarnamn, får upp lösenordsförfrågan direkt, knackar in lösenordet och sen händer ingenting. Efter ca en minut kommer ett kort meddelande upp som säger typ "request timed out, no response..." - som sagt kan jag inte komma åt servern just nu så jag kan tyvärr inte återge ordagrant. Inga tjänster fungerar och servern svarar inte på ping.
Servern körs på mjukvaruraid (raid1) och disken är i tre partitioner med systemet på en egen partition. Tjänsterna som körs är i princip samba, winbind, cups och dhcp.
Eftersom jag inte riktigt vet hur jag ska felsöka nu funderar jag på att kopiera /var och /etc och sedan installera om systemet och sedan peta tillbaka de konf-filer som behövs (passwd, shadow, samba, etc). Inte det mest effektiva kanske, men jag måste få igång servern i morgon. Annars uppstår kaos, eftersom den agerar bla filserver och domänkontrollant på jobbet.