har fått problem me både mplayer ( som jag får fel meddelande: could not open/initialize audio device -> no sound) har aldrig haft problem me det innan. bara krashade helt plötsligt o sen inte viljat funka igen, alla andra spelare funkar vlc, totem, gxine, måste dock ha mplayer för att kunna spela upp filmer på tvn me mitt tv-out script
men iaf. sen mitt amsn funkade helt perfekt till jag gjorde lite inställningfar den visst inte gillade så startas minimerat men sen går d inte få fram nån lista.
har testat instalera om både amsn o mplayer
från både apt-get remove o aptitude remove och från synaptik
men hur som helst så avinstalerar jag o sen instalerar om. men samma inställningar i båda programmen e kvar?
precis som dom igentligen aldrig tagits väck utan bara försvinner från listorn o sen kommer tillbaka
me samma fel o samma inställningar
finns det nått sätt att göra så att d återställer sig totalt?
för man ska väl inte behöva formetra om för det lilla hoppas jag :/
program tas inte bort ordentligt?
- invaderjohn
- Kontakt:
- DeepThought
SV: program tas inte bort ordentligt?
I Synaptic kan du välja "Ta bort fullständigt" (eller något sådant), börja med att testa det. Om det inte hjälper så får du ta bort inställningsfilerna som lägger sig i din hemkatalog, de brukar lägga sig i en dold mapp som oftast heter ".programnamn", där punkten indikerar att mappen är dold. Ex. så ligger aMSNs inställningsfiler i mappen ~/.amsn, medans vissa andra program som är mer knutna till Gnome/KDE/etc. kan smyga sig längre in, inställningar för KDE-applikationer kan då ligga under ~/.kde/något.
Du skall absolut inte behöva formatera om, det gäller "bara" att komma på vart inställningarna sparas..
Du skall absolut inte behöva formatera om, det gäller "bara" att komma på vart inställningarna sparas..
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Kör du i terminalläge så är det aptitude purge ... (alt apt-get) du ska använda för att radera tillhörande inställningsfiler.
- invaderjohn
- Kontakt:
aah tackar så mkt. fick gå in o ta bort dom dolda mapparna o instalera om så funkade det sen. 
helt underbart

helt underbart