Jag kör 10.04.
Något som vet vad som kan vara felet?

Testa om detta hjälper:Ainigma skrev:Har försökt göra en inspelning via mikrofonen med audacity, men inget spelas in (det varken hörs någon inspelning när man spelar upp eller registreras något ljudmönster på ljudspåret). Det är inga problem att spela in med QARecord så det verkar inte vara något problem mellan mikrofonen och datorn. Dessutom har det tidigare inte varit något problem med detta. Ofta blir det också så att inspelningen stoppas och "hänger sig" så att jag får trycka på stopp och börja om. Men oavsett om inspelningen fortgår så blir inget ljud inspelat. Om jag importerar en inspelad fil från QARecord så är det inga problem, då hörs det inspelade ljudet. Men jag vill ju kunna arbeta i audacity utan att behöva importera inspelningar från något annat program (av flera skäl).
Jag kör 10.04.
Något som vet vad som kan vara felet?
Roligt att det löste sig och bra att du markera tråden löst. Ha det skoj med micen och sjung nu så du blir hesAinigma skrev:Det fungerade fint. Tack!
Kolla in med kommandot alsamixer om du har stängt av något:Ainigma skrev:Idag när jag skulle börja spela in så fungerar det inte! Varken audacity eller QARecord ger ens utslag att något spelas in. Jag har inte gjort någon förändring och jag har kollat in länken med dess inställningar att det är som det ska. Vad är felet![]()
![]()
Kod: Markera allt
alsamixer