Abstinensbesvär av Ubuntu

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Abstinensbesvär av Ubuntu

Inlägg av ZX Spectrum »

Finns det något liknande nikotinplåster för Ubuntu?
När jag kör Windows så vill jag bara använda Ubuntu  ;)
Ämnet kanske skulle ligga under support istället, men jag skriver tråden här  ;)

Jag blev förvånad att när jag kör Open Office och sparar en fil med åäö så blir det åäö även i Windows.
Använder inte OO unicode?
Jag har ändrat så OO sparar filerna som .doc, med tanke på att dom flesta använder Ms Office och dessutom så typsnittet är Times new roman.
Blev glad att det inte blev några konstiga tecken när jag kollade filerna i Windows :)

Ja, Ubuntu är mycket beroendeframkallande. Kände aldrig riktigt så när jag testade Kubuntu (för mycket lullull) och andra distributioner.
Fastnade direkt när jag körde Live-CD av Ubuntu och såg upplägget.
Någon mer som känner så?
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

SV: Abstinensbesvär av Ubuntu

Inlägg av Hund »

Det går inte en dag utan att ja tänker på Ubuntu, ser fram emot den dagen då ja kan byta helt. :)
När det är som värst drar jag igång Ubuntu via VMware och leker av mig lite. ;)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Bara en sån sak som att sitta i ett OS, där man inte kopierar med vänster musknapp och klistrar in med mittknappen - barbariskt!
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Okänd

Inlägg av Okänd »

k_jermeus skrev: Ja, Ubuntu är mycket beroendeframkallande. Kände aldrig riktigt så när jag testade Kubuntu (för mycket lullull) och andra distributioner.
Fastnade direkt när jag körde Live-CD av Ubuntu och såg upplägget.
Någon mer som känner så?
hehe.. nu har jag min burk full med lull/lull men allting under full kontroll .. :D

Det roligaste är att kunna ändra precis som man vill, kunna ställa frågor till
de som utvecklar, se att saker ändras.

Nätverk o sådant där trivialt bara funkar utan pillrande... :D

Gör jag en XP eller Vista sejour så är det enbart ett stort bläääh....  :P

;D
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Ja, det känns som att jag tar många stora kliv bakåt när jag sitter i windows, bläää.
Ubuntu är definitivt beroendeframkallande!  ;D
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Bara en sådan sak som att göra backup på inställningar i program är ett stort aber i Windows.
När jag skulle installera om Windows så fick jag göra backup på outlook.pst som ligger i document and settings. Trillian (icq) ligger under c:\program, Finale under en annan mapp etc.
Smidigt att ha alla sina inställningar, mail och annat under home-katalogen istället :)
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

jo, detta med home är väldigt smidigt. Lätt att veta vad man ska göra backup på.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Rätt konstigt..............

Sedan jag kastade ut Windows så blev jag ännu mer beroende av Ubuntu och får abstinensbesvär på direkten om jag inte kör det. :P

Skämt åsido, det har varit jättekul att köra Ubuntu och helt och hållet kunnat koncentrera sig på just det. Ju mer man hittar, ju mer positivt överraskad blir man. Istället för att bara slå över till Windows så har jag försökt hitta en lösning i Ubuntu istället och hittills så har det funkat varenda gång. Jag har till och med kört mer Ubuntu än Kubuntu, det säger en del det.

Ubuntu är ett riktigt trevligt operativsystem, så om folk får abstinenser av det, så har jag full förståelse för det. :)

Det finns EN sak som man stolt kan säga efter att ha slängt ut Windows..........

- Ja, inte krusar jag Bill Gates!

Så här skulle man kunna få till det kanske.

Nils - Jag önskar att jag kunde bli kvitt Windows och göra som du gjorde Pär.

Pär - Ja, inte krusar jag Bill Gates!

(vad pär inte säger är att han skulle kunna ha tillbaka windows på hårdisken inom 10 minuter med hjälp av drive image 2002 och därför kan kosta på sig att vara lite kaxig mot en viss bill)

:P
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"