Lins för Ubuntu-se:s atomflöde

Skrivbordsmiljöer, fönsterhanterare och desklets
StefanB

Lins för Ubuntu-se:s atomflöde

Inlägg av StefanB »

Jag har skapat en lins för atomflödet här på Ubuntu-se.org.

Bilder:
Visa alla
Filter
Sökning

Linsen med installationsinstruktioner finns att ladda ner här (4 filer).

Att filtrera på "Alla" gör att flödena laddas långsammare ju fler flöden man har valt att visa. När linsen startas är det "Alla" den laddar och det kan därför dröja några sekunder innan det visas något. Även sökning blir trögare ju fler flöden man har valt och kan ta väldigt lång tid. Å andra sidan undrar jag om sökning av atomflöden behövs när det finns filter.

Att filtrera på olika tavlor går däremot snabbt eftersom det då bara är ett flöde som ska läsas in.

I atomflödena på Ubuntu-se.org finns de senaste 10 inläggen i varje tavla. Av dessa 10 hör ofta två eller flera inlägg till samma tråd. Jag har bara valt att ta med det senaste inlägget, varför de flesta flöden visas med färre inlägg än 10.

Linsen är inte testad i Unity 2D.

Kom gärna med förslag på förbättringar.
Antec

Re: Lins för Ubuntu-se:s atomflöde

Inlägg av Antec »

StefanB skrev:Jag har skapat en lins för atomflödet här på Ubuntu-se.org.

Bilder:
Visa alla
Filter
Sökning

Linsen med installationsinstruktioner finns att ladda ner här (4 filer).

Att filtrera på "Alla" gör att flödena laddas långsammare ju fler flöden man har valt att visa. När linsen startas är det "Alla" den laddar och det kan därför dröja några sekunder innan det visas något. Även sökning blir trögare ju fler flöden man har valt och kan ta väldigt lång tid. Å andra sidan undrar jag om sökning av atomflöden behövs när det finns filter.

Att filtrera på olika tavlor går däremot snabbt eftersom det då bara är ett flöde som ska läsas in.

I atomflödena på Ubuntu-se.org finns de senaste 10 inläggen i varje tavla. Av dessa 10 hör ofta två eller flera inlägg till samma tråd. Jag har bara valt att ta med det senaste inlägget, varför de flesta flöden visas med färre inlägg än 10.

Linsen är inte testad i Unity 2D.

Kom gärna med förslag på förbättringar.
Det var inte dåligt gjort, jag är verkligen imponerad, ser väldigt snyggt ut... :) Unity överaskar lite då och då tycker jag på ett väldigt positivt sätt..
Kurdistan
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Lins för Ubuntu-se:s atomflöde

Inlägg av Kurdistan »

Väldigt bra initiativ. Även om jag ej kör Unity för tillfället, så är sådana initiativ alltid välkomnande. Sådant är alltid bra för vår gemenskap!

:)
Påvels blogg:
http://pavel.frimix.se/
Läs länken nedan, innan ni söker hjälp på forumet
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&p=450678
En nära väns svenska Mageia-blogg som jag emellanåt hjälper till. Ta gärna en titt:
http://mageiasv.blogspot.se/
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet"