Spärr har införts mot att ladda ner bankid för 64-bit Linux
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Spärr har införts mot att ladda ner bankid för 64-bit Linux
En tråkig nyhet, företaget som utvecklar bankid har tydligen spärrat så att man inte kan ladda ner bankid om man kör 64-bitars Linux. Om man går till https://install.bankid.com/ och kör 64-bitars Linux så får man "BankID säkerhetsprogram kan inte installeras. Din plattform Linux 64-bit stöds inte.". Både jag och många med mig har dock fått bankid att fungera framgångsrikt under 64-bitars Linux även om det inte stödjs officiellt så att hindra så att det blir omöjligt att ladda ner det tycker jag är väldigt tråkigt. Med tanke på att 64-bitars-processorer har funnits under ett antal år nu tycker jag att det är lite dåligt att bara stödja 32-bitars Linux.
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Spärr har införts mot att ladda ner bankid för 64-bit Li
Suck... varför nu detta?!?!
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Det är väl bara att ändra browseridentifieraren? Det är så hima fånigt med sådana här kontroller...
När jag klickar på länken med konqueror så säger den att det absolut inte fungerar: Men jag har den redan installerad och bankid startar
När jag klickar på länken med konqueror så säger den att det absolut inte fungerar: Men jag har den redan installerad och bankid startar
Jaha. Tur att Fribid finns och fungerar desto bättre.
Håller med. Kör FriBID med framgång med t ex Handelsbanken och Mina vårdval. Tycker det är lite festligt att Mina vårdval gnäller om att Java krävs för att logga in med BankID, men att FriBID bara kör på och loggar in mig ändå.m!rage skrev:Jaha. Tur att Fribid finns och fungerar desto bättre.