återfå mus som "stulits"

Tangentbord, möss och ritplattor
Jam007
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

återfå mus som "stulits"

Inlägg av Jam007 »

Jag testade en demo på LWJGL.org och när jag tryckt esc fastnade muspekaren och blev obrukbar (så även knapparna). Troligen havererade något vid avslutandet av appleten. Jag kom inte på något bättre än att logga ut för att häva problemet.

Nu funderar jag på om det finns något sätt att via tex. terminalen starta om mushanteringen om samma missöde skulle hända en annan gång medan jag gör något viktigt.
The worthwhile problems are the ones you can really solve or help solve, the ones you can really contribute something to. ... No problem is too small or too trivial if we can really do something about it. / R Feynman
Antec

Re: återfå mus som "stulits"

Inlägg av Antec »

Det finns få lösningar på majors fel i ett program!
Jam007

Inlägg av Jam007 »

Blev nog för otydlig ser jag nu.
Jag avslutade programmet (appleten) det var då musen fastnade (frös).
Jag avslutade även browsern men den förblev frusen.
Så jag funderade på om det fanns något sätt att restarta mus-hanteraren.
The worthwhile problems are the ones you can really solve or help solve, the ones you can really contribute something to. ... No problem is too small or too trivial if we can really do something about it. / R Feynman
ubot

Inlägg av ubot »

Testa att bara dra ut musen ur USB-porten och vänta några sekunder och sätt i musen igen. Räcker inte det?
Jam007

Inlägg av Jam007 »

ubot skrev:Testa att bara dra ut musen ur USB-porten och vänta några sekunder och sätt i musen igen. Räcker inte det?
Det blir så jobbigt att dra ut touchpaden :P

Nå ja det ska väl inte direkt hända ofta att muspekaren fallerar.
ubot

Inlägg av ubot »

Det är möjligt att det hjälper att ladda om modulen som kontrollerar musen med ett kommando i Terminalen. Du ser vilka moduler (drivrutiner) som ditt system använder med:

Kod: Markera allt

lsmod
Skriv svar

Återgå till "Inmatning"