Utanför ämnet: Jag har blivit värre och värre när det gäller det här med att ha allting rött, samma sak på min mobil, jag jagar röda ikoner, bakgrunder och teman.

Jag såg den bilden i lördags och undrade vad det var? men nu vet jag!! kalas..Bowmore skrev:Faktum är att Andrea Azarone (aka andyrock på irc) just nu håller på att snickra på en lösning där man kommer att få fram tangentbordsgenvägarna på bakgrunden ala Dash via Super-tangenten. Planerad till Unity 5.2.0 / Nux 2.0.
Keyboard shortcut - Add keyboard shortcut hint overlay that is displayed when a user presses and holds the Super key
Också uppmärksammad på OMGUbuntu med bild:
Unity Shortcut Overlay Coming to Ubuntu 12.04 med bild:
Kanske, kanske så får vi se en första version i Precise nu före jul
Om jag förstått Andrea rätt så kommer genvägarna att uppdateras dynamiskt, dvs tar man bort/ändrar/lägger till en genväg så uppdateras bilden automatiskt.Antec skrev:Jag såg den bilden i lördags och undrade vad det var? men nu vet jag!! kalas..
Okej ska vara försiktig och undvika det, vet du vad som händer mer än att det blir trubbel?Bowmore skrev:Om jag förstått Andrea rätt så kommer genvägarna att uppdateras dynamiskt, dvs tar man bort/ändrar/lägger till en genväg så uppdateras bilden automatiskt.Antec skrev:Jag såg den bilden i lördags och undrade vad det var? men nu vet jag!! kalas..
En liten varning på vägen!
Vänta med att uppdatera vte3-paketen till 1:0.30.1-2
https://launchpad.net/ubuntu/precise/+s ... 1:0.30.1-2
Ställer till problem för terminalen (gnome-panel)
Vidare tydligen ockå för Synaptic enl denna tråd:
New vte3 (1:0.30.1-2) breaks gnome-terminal
Så simma lugnt ett tag.
Att gnome terminalen inte fungerar. Nedgraderade då jag inte har tid just nu att gräva mer i det. Dessutom är det en bugg som berör många och snabbt upptäcks. Finns nog redan en bugg rapporterad misstänker jag.Antec skrev: Okej ska vara försiktig och undvika det, vet du vad som händer mer än att det blir trubbel?
Inget jag sett men rensade crash så får vi se om det dyker upp här också.Antec skrev:Min Unity-panel dör ibland alltså den övre
OkejBowmore skrev:Att gnome terminalen inte fungerar. Nedgraderade då jag inte har tid just nu att gräva mer i det. Dessutom är det en bugg som berör många och snabbt upptäcks. Finns nog redan en bugg rapporterad misstänker jag.Antec skrev: Okej ska vara försiktig och undvika det, vet du vad som händer mer än att det blir trubbel?
Inget jag sett men rensade crash så får vi se om det dyker upp här också.Antec skrev:Min Unity-panel dör ibland alltså den övre
Kod: Markera allt
sudo add-apt-repository ppa:scopes-packagers/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install unity-lens-utilities unity-scope-cities
Det är väl ungefär som de som tycker att resan fram, är det mest väsentliga. Under det att vi, som vill ha ett fungerande operativsystem (och en fullgod semester under vanliga semesterresor, när vi nått fram) i vardagen, tycker att målet, är det mest väsentliga.Kurdistan skrev:Ni som hela tiden testkör saker. ..
Som sagt, jag har inte upplevt några problem med panel-krascher.Antec skrev:Det har inte blivit särskilt bättre med mina paneler efter installationen av den nyare kärna... 3.2.0-5.. Panelen dyker direkt ändå ibland..Jag vet egentligen inte varför!!! Det finns ingen orsak. Det är olika varje gång! Men jag ska vara mer vaksam så jag har mer att komma med!!
En oneiric-version finns väl inte för 3.1.5?Kurdistan skrev:Ni som hela tiden testkör saker. Hur stabil är kärnan 3.1.5 (för 3.1.5 kärnan klassas väl som stabil? Det är väl utan ubuntu specifika patchar bara?) från mainline jämfört med 3.0** som kommer med 11.10? Kan man installera 3.1.5 utan problem i 11.10 miljö?
Själv har jag under större delen av mitt arbetsföra liv jobbat i teḱnikens framkant och det är väl en av orsaker till att jag kör utvecklingsversioner. Sen är det lärorikt och ger också möjligheter till att påverka.Broder Tuck skrev:Förutan "de resande" och all erfarenhet de skaffar sig under sin resa och som kan komma att förändra slutresultatet, skulle förmodligen även målet bli mindre gott att nå.
Du har alldeles rätt. Jag menar 3.1.4Bowmore skrev:Som sagt, jag har inte upplevt några problem med panel-krascher.Antec skrev:Det har inte blivit särskilt bättre med mina paneler efter installationen av den nyare kärna... 3.2.0-5.. Panelen dyker direkt ändå ibland..Jag vet egentligen inte varför!!! Det finns ingen orsak. Det är olika varje gång! Men jag ska vara mer vaksam så jag har mer att komma med!!
En oneiric-version finns väl inte för 3.1.5?Kurdistan skrev:Ni som hela tiden testkör saker. Hur stabil är kärnan 3.1.5 (för 3.1.5 kärnan klassas väl som stabil? Det är väl utan ubuntu specifika patchar bara?) från mainline jämfört med 3.0** som kommer med 11.10? Kan man installera 3.1.5 utan problem i 11.10 miljö?
http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/
däremot för 3.1.4 och v3.2-rc1-4 om man nu inte kompilerar själv
Har dock inte testat dessa på oneiric men varför provar du inte om du har problem?
Själv har jag under större delen av mitt arbetsföra liv jobbat i teḱnikens framkant och det är väl en av orsaker till att jag kör utvecklingsversioner. Sen är det lärorikt och ger också möjligheter till att påverka.Broder Tuck skrev:Förutan "de resande" och all erfarenhet de skaffar sig under sin resa och som kan komma att förändra slutresultatet, skulle förmodligen även målet bli mindre gott att nå.